پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 338874

متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه بهار فصلی مرطوب است گفت: شرایط آب و هوایی این فصل موجب خواب‌آلودگی و کرختی بدن می‌شود که با چند راهکار می‌توان از آن رها شد.

راهکارهای طب سنتی برای رهایی از خواب آلودگی بهاری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا یارقلی دکترای تخصصی طب ایرانی در خصوص رهایی از خواب آلودگی بهاری گفت: رطوبت محیط و بدن انسان در بهار بیشتر می‌شود. این شرایط موجب خواب آلودگی انسان شده و از طرفی چون بدن در فاز پاکسازی قرار دارد ، خواب آلودگی با کرختی وکسالت همراه می شود.

وی توضیح داد: در زمستان رطوبت هوا زیاد است اما سردی هوا در این فصل، موجب نشاط بدن می‌شود. در فصل بهار سردی هوا کاهش می‌یابد اما همچنان رطوبت وجود دارد و این رطوبت موجب خواب‌آلودگی و کرختی و کسالت می‌شود.

یارقلی به حساسیت زا بودن فصل بهار اشاره کرد و گفت: خشکی چشم در فصل بهار به دلیل حساسیت ناشی از گرده افشانی و مواد حساسیت زای موجود در هوا است. تفاوت حساسیت بهار و پاییز در این است که چون در فصل پاییز رطوبت محیط و بدن کم می‌شودُ سردی هوا با خشکی پوست همراه شده و اگزما بیشتر می‌شود.

وی در ارائه راهکار برای رهایی از خواب آلودگی بهاری گفت: ورزش 30  ثانیه ای در هر نیم ساعت موجب افزایش گردش خون شده و حرارت و رطوبت بدن یکسان می‌شود. این ورزش می‌تواند در حد چند بالا و پایین پریدن باشد. به ویژه دانش‌آموزان با این ورزش کوتاه می‌توانند کاملا سرحال شوند.

متخصص طب ایرانی کشورمان افزود: بوییدن میخک ، خیار و سیب موجب نشاط بیشتر بدن می‌شود. افرادی که حساسیت خاصی ندارند چند عدد میخک را در پارچه‌ای پیچیده به گردن آویزان کرده ، هر از گاهی آن را بو کنند تا با خشکی که ایجاد می‌کند بدن را از خواب آلودگی برهاند.

یارقلی همچنین یادآوری کرد: فالوده سیب که از یک قاشق غذاخوری جوشانده میخک، یک قاشق غذاخوری گلاب، یک قاشق مرباخوری عسل و سیب رنده شده تهیه می‌شود هم می‌تواند موجب نشاط بیشتر بدن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha