طبق گزارش انجمن بیماری پارکینسون ایالات متحده، حدود یک میلیون نفر در این کشور و بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری پارکینسون دچار هستند.

«پارکینسون» چه علائم و نشانه‌هایی دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بیماری پارکینسون اختلال پیشرونده سیستم عصبی است که بر قدرت حرکتی بیمار تاثیر می گذارد. علائم و نشانه های این بیماری برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. همچنین ممکن است علائم اولیه خفیف باشد و مورد توجه قرار نگیرد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، علائم بیماری پارکینسون اغلب از یک طرف بدن شروع می شود و حتی پس از شروع علائم در هر دو سمت معمولا در آن طرف بدن با شدت بیشتری باقی می ماند.

برخی علائم و نشانه های بیماری پارکینسون عبارتند از:

لرزش: لرزش معمولا از پا، دست یا انگشتان شروع می شود. ممکن است دست بیمار در حالت استراحت نیز بلرزد.

آهسته تر شدن سرعت حرکت: با گذشت زمان، ممکن است بیماری پارکینسون حرکت فرد را کند سازد و انجام کارهای ساده را برای بیمار دشوار و وقت گیر کند. ممکن است هنگام راه رفتن قدم های فرد کوتاه تر شوند، بلند شدن از روی صندلی سخت باشد و هنگام راه رفتن پاهای خود را روی زمین بکشد.

سفت و سخت شدن ماهیچه ها: سفتی عضلات ممکن است در هر قسمتی از بدن رخ دهد. سفت شدن ماهیچه ها می تواند دردناک باشد و دامنه حرکتی فرد را محدود کند.

تغییر در وضعیت اندامها و اختلال در تعادل: وضعیت بدن ممکن است خمیده شود یا فرد برای حفظ تعادل مشکل داشته باشد.

تغییر در نوشتن: ممکن است نوشتن برای بیمار سخت شود.

هیچ درمانی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد، اما داروها اغلب به طور چشمگیری به کنترل علائم کمک می کنند. بیمار مبتلا به پارکینسون باید با پزشک متخصص همکاری کند تا به یک برنامه درمانی مناسب که علائم را به بیشترین میزان تسکین داده و کمترین عوارض جانبی را داشته باشد، دست پیدا کرد. در موارد پیشرفته تر، ممکن است جراحی توصیه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha