یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

رگبار و رعدوبرق در بیشتر مناطق کشور/هشدار سطح نارنجی در خصوص شدت بارش‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بیشتر مناطق کشور رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد انتظار بارش تگرگ را داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها امروز در مناطقی از شمال زنجان، بخش‌هایی از مازندران، گلستان و غرب خراسان شمالی از شدت بیشتری برخوردار هستند، ادامه داد: در استان‌های مرزی از جمله کرمانشاه، ایلام، غرب خوزستان و نوار شرقی کشور هم امروز شاهد بارش پراکنده باران هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا یکشنبه گستره بارش‌ها کل کشور را در بر می‌گیرد، افزود: بیشترین بارش‌ها فردا در شمال استان‌های همدان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی و غرب کردستان رخ می‌دهد و در نوار جنوبی کشور هم انتظار بارش پراکنده را داریم.

رفیعی با اشاره به اینکه بارش‌ها طی روز دوشنبه در نیمه شمالی کشور ادامه پیدا می‌کند و شدت بارش‌ها برای استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در بخش‌هایی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور هم شاهد وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک هستیم.

وی ضمن بیان اینکه طی سه روز آینده هم در مناطق جنوبی و شرقی کشور انتظار وزش باد شدید را داریم، توضیح داد: امروز در غرب و جنوب غرب و فردا در شمال غرب و غرب کشور، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه آب‌های جنوبی کشور، تنگه هرمز و دریای عمان، روزهای شنبه و یکشنبه مواج و متلاطم هستند و روز دوشنبه هم خلیج فارس و دریای عمان هم این شرایط را دارند، عنوان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در مناطقی که اعلام شد، هشدار سطح نارنجی برای این مناطق صادر شده است چرا که این بارش‌ها سبب آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها می‌شود و احتمال برخورد صاعقه هم وجود دارد و به ویژه فعالان کوهنورد باید توجه لازم را در این خصوص داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه همچنین باید از جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو اجتناب شود، متذکر شد: وزش باد شدید هم سبب خیزش گرد و خاک موقتی و نیز کاهش دید می‌شود و احتمال شکستن درختان فرسوده در اثر وزش باد شدید و آسیب به محصولات کشاورزی هم وجود دارد و لذا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران افزود: امروز در سطح استان تهران رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد و گاهی با هم وزش باد شدید مواجه هستیم و در ارتفاعات هم احتمال بارش تگرگ وجود دارد. برای پایتخت هم امروز در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و حداکثر دمای آن امروز به ۲۵ درجه و حداقل دما هم به ۱۶ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha