مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده اعلام کرد: بررسی انجام شده در آلاباما روی موارد ابتلا به هپاتیت حاد در کودکان حاکی از ارتباط این بیماری با ویروسهاست.

ویروس‌ها عامل هپاتیت حاد کودکان در آلابامای آمریکا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، منشاء شیوع مداوم بیماری هپاتیت حاد و کشنده کودکان که در تعدادی از کشورهای جهان گزارش شده، کارشناسان را دچار ابهام کرده است. اما بر اساس گزارش جدید متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، مجموعه‌ای از موارد اخیر ابتلا به این بیماری در آلاباما با ویروس‌های شایعی ارتباط داشته است.

به گزارش هلث دی، آمار رسمی سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است تاکنون ۱۶۹ مورد ابتلا به هپاتیت حاد در ۱۱ کشور گزارش شده، اگرچه گزارش رسانه ها نشان می دهد که این تعداد اکنون به ۲۰۰ نفر نزدیک شده است.

این مرکز در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد: در پاییز ۲۰۲۱، پزشکان بیمارستان کودکان در آلاباما پنج بیمار مبتلا به هپاتیت شدید و عفونت آدنوویروس را شناسایی کردند که برخی از آنها نارسایی حاد کبدی داشتند. در بررسی سوابق بالینی بیمارستان، چهار بیمار دیگر نیز شناسایی شدند که همگی آسیب کبدی و عفونت آدنوویروس داشتند. تمامی این بیماران پیش از این سالم بودند، در محدوده سنی یک تا ۶ سال بودند و به هیچ بیماری زمینه ای قابل توجهی مبتلا نبودند.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: همانطور که در بسیاری از موارد بررسی شده توسط سازمان جهانی بهداشت مشخص شد، تست آدنوویروس در تمامی ۹ بیمار در آلاباما مثبت بود.

آدنوویروس ها نوع بسیار شایعی از ویروس ها هستند که می توانند باعث ایجاد بیماری های مختلفی از سرماخوردگی گرفته تا ورم ملتحمه شوند.

کارشناسان این مرکز خاطرنشان کردند: آزمایش‌های انجام گرفته مشخص کرد که برخی از این کودکان مبتلا به آدنوویروس نوع ۴۱ هستند که بیشتر باعث گاستروانتریت حاد کودکان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha