رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور، در عین حال از احتمال خیزش گرد و غبار در برخی استان‌های غربی کشور خبر داد.

ادامه بارش‌ها در نیمه شمالی کشور/ احتمال خیزش گرد و غبار در استان‌های غربی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه سامانه بارشی در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز فعال بوده و سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور در روزهای آینده اضافه کرد: سه شنبه این وضعیت در نیمه شرقی و نوار شمالی کشور و چهارشنبه در نوار شمالی کشور پیش بینی می‌شود. پنجشنبه در شمال غرب و جمعه در نوار شمالی و برخی نقاط استان‌های اصفهان، یزد و کرمان بارش خواهیم داشت. همچنین امروز به سبب انتقال گردوخاک از سمت عراق، در استان‌های غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی محتمل است. 

ضیاییان در ادامه ضمن تشریح وضعیت سواحل جنوبی کشور، گفت: شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده افزود: آسمان تهران فردا (۱۳ اردیبهشت ماه) کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد در اواخر وقت ابری و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت ماه) کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد و در اواخر وقت ابری و بارش پراکنده و در شب نیمه ابری و در برخی ساعت‌ها همراه وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) همدان با کمینه دمای ۵ درجه سانتیگراد و فردا (۱۳ اردیبهشت‌ماه) شهرکرد با کمینه دمای ۱ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha