رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مطالعات در تهران نشان می دهد که چاقی و اضافه وزن، چربی خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و دیابت پنهان رو به افزایش است.

بیماری هایی که تهرانی ها را تهدید می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، علیرضا زالی، با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته سلامت، افزود: خوشبختانه در وضعیت مطلوب کرونایی قرار داریم و شرایط مناسبی برای حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی مهیا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آخرین مطالعات صورت گرفته در تهران، گفت: این مطالعات نشان می‌دهد که بروز سندرم‌های متابولیک، چاقی و اضافه وزن، افزایش چربی خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و دیابت پنهان رو به افزایش است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج ورزش‌های همگانی افزود: طبیعتاً در این وضعیت ترویج ورزش‌های همگانی و استفاده بهینه از فضاهای کالبدی شهر در حوزه شهروندی به عنوان یک ضرورت اجتماعی مطرح است و بر سلامت جسم و روان شهروندان تأثیر بسیار مثبتی دارد.

زالی، راهپیمایی همگانی با حضور شهروندان تهرانی را گامی مؤثر در راستای ترویج ورزش‌های همگانی عنوان کرد و یادآور شد: توجه بیشتر به ورزش‌های همگانی را یکی از راهبردهای خودمراقبتی برشمرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم برای رسیدن به جامعه سالم، ترویج و توسعه ورزش‌های همگانی در کنار توسعه ورزش‌های قهرمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha