چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰

والدین باید در مقابل رفتارهای تهاجمی و پرخاشگرانه كودكان خود با آرامش، مصمم و با نظم و قانون روشن و واضحی واكنش نشان دهند.

روش صحیح برخورد والدین با پرخاشگری كودكان


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبکه خبر ،روانشناسان هشدار دادند والدین هنگام عصبانیت کودکان به هیچ وجه نباید به بحث و گفتگو با كودك بپردازند و یا زیاد صحبت كنند.

وقتی والدین بخواهند این وضع را بلافاصله با اخطار دادن و تحریم و تهدید كردن به نفع خود كنند، نتیجه عكس می گیرند و حتی باعث تشدید عصبانیت و خشم كودك خود می شوند.

روانشناسان معتقدند كه والدین ابتدا  باید  كودك را به اتاق خودش بفرستند و بعد از گذشت مدتی كه كودك آرام شد در این باره با وی به گفتگو بپردازند و اجازه دهند كودك مانند خودشان در رابطه با موضوع صحبت كند.

همچنین در این شرایط والدین باید از عصبانی شدن و فشار روحی كودك جلوگیری كرده و به این توجه داشته باشند كه كودك در این شرایط بادقت به حرفهای آنها گوش می كند.

روانشناسان معتقدند والدین باید در موقعیت های شخصی با دختر یا پسر خود صحبت و گفتگو كنند، آنها باید به فرزندان خود كمك كرده تا با مشكلات خود كنار بیایند و به آنها راه حل هایی در این باره ارائه دهند، در صورتیكه كودك رفتار خوبی داشت و عصبانیت خود را كنترل كرد وی را تشویق كنند.

براساس این گزارش رفتار تهاجمی و پرخاشگرانه همیشه یك سیگنال هشدار دهنده است و در شرایط حاد والدین باید به یك روانشناس مراجعه كنند زیرا رفتار تهاجمی و پرخاشگرانه كودك می تواند ناشی از ترس یا درك نكردن درست یا بی توجهی یا حتی ناشی از اختلال بیش فعالی در كودك باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha