سوئد یکی از کشور های مناسب برای سفر می باشد که از شرایط اقتصادی و صنعتی مناسبی برخوردار است. این کشور علاوه بر ثبات اقتصادی، دانشگاه ها و موسسات عالی مناسبی را هم در خود جای داده است. روش های قانونی برای سفر به سوئد و اخذ اقامت این کشور وجود دارد که متقاضیان می توانند با توجه به شرایطی که دارا هستند، یکی از این روش ها را انتخاب نمایند. از آنجایی که سوئد دارای نظام آموزشی پیشرفته و با کیفیتی است، در میان دانشجویان بین المللی دارای محبوبیت زیادی می باشد.

اقامت کشور سوئد را از چه روشی می توان گرفت؟

چرا که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور، می توانند در سایر کشور های اروپایی نیز مشغول به کار شوند. روش های قانونی متنوعی برای گرفتن اقامت دائم سوئد وجود دارد که افراد با آگاهی از آن می توانند شرایط را فراهم کرده و نسبت به اخذ آن اقدامات لازم را انجام دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با روش های قانونی اخذ اقامت سوئد صحبت نماییم. البته به جز سوئد ،انگلستان نیز کشور مناسبی برای سفر و تحصیل می باشد. افراد می توانند برای مهاجرت تحصیلی در انگلیس شرایط شان را با توجه به موارد ذکر شده فراهم کنند.

روش های سفر به کشور سوئد

روش های قانونی گوناگونی برای سفر به سوئد وجود دارد که متقاضیان می توانند با توجه به شرایطی که دارا هستند، یکی از این روش ها را انتخاب نمایند. راه ها و روش های رفتن به سوئد عبارت است از:

  • از طریق کار
  • از طریق تحصیل
  • از طریق ثبت شرکت
  • از طریق سرمایه گذاری
  • از طریق ازدواج
  • از طریق تولد

روش های ذکر شده به صورت کاملا قانونی می باشند و متقاضیان می توانند با فراهم آوردن شرایط مورد نیاز یکی از آنها را انتخاب نمایند. توجه داشته باشید که تمامی روش های ذکر شده منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود. البته متقاضیان در صورتی که شرایط لازم را برای رفتن به سوئد نداشته باشند، کشور دیگری مثل چین را انتخاب نمایند؛ چرا که این کشور از لحاظ اقتصادی، صنعتی و رفاهی بسیار مناسب می باشد. مهاجرت به انگلیس شرایط راحت تری را برای متقاضیان داراست. البته برای رفتن به کشور های مختلف، متقاضیان باید شرایط  و محدودیت های کشور مقصد را به خوبی بررسی نمایند تا مبادا مشکلات  اقامتی برای آنان به وجود آید.

مهاجرت کاری به سوئد

یکی از راحت ترین روش های رفتن به کشور سوئد از طریق کار در این کشور می باشد. متقاضیان می توانند با دریافت دعوت نامه از کارفرمای سوئدی به این کشور رفته مشغول به کار شوند. از آنجایی که سوئد شرایط مناسبی را برای کار داراست، افرادی که دارای تخصص و مهارت کافی در کار شان هستند می توانند به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند. یکی از روش هایی که موجب اخذ اقامت دائم سوئد می شود، از طریق کار در این کشور است. افراد پس از چند سال کار در سوئد و پرداخت به موقع مالیات های شان می توانند نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

کار در سوئد

 تحصیل در سوئد

یکی دیگر از روش های قانونی رفتن به سوئد از طریق تحصیل در این کشور است. دانشجویان می توانند با ارسال رزومه تحصیلی شان به دانشگاه های این کشور، نامه پذیرش تحصیلی دریافت نمایند و برای ادامه تحصیل به این کشور بروند. توجه داشته باشید که یکی از لازمه های تحصیل در کشور سوئد، دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد. شما عزیزان می توانید با مشورت با وکلا و مشاوران نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهید.

تحصیل در سوئد در تمامی مقاطع تحصیلی امکان پذیر می باشد. دانشجویان می توانند در مقاطع دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی نزدیک به 3 سال به طول می انجامد. در این مقطع متقاضیان باید به زبان انگلیسی و یا به زبان سوئدی تحصیل نمایند. تحصیل در سوئد رایگان نیست و متقاضیان باید هزینه دانشگاه را خودشان پرداخت نمایند. البته دولت سوئد به دانشجویان اجازه کار پاره وقت را به دانشجویان داده است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نزدیک به 2 سال می باشد. دانشجویان در این مقطع برای تامین هزینه های تحصیلی شان نیز اجازه کار پاره وقت را دارند. البته دولت سوئد برای دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی را نیز ارائه کرده است که واجدین شرایط می توانند با اخذ این بورسیه ها به صورت رایگان در دانشگاه های سوئد تحصیل نمایند. تحصیل در مقطع دکترا در سوئد نزدیک به 3 الی 4 سال به طول می انجامد که دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات شان در این کشور مشغول به کار شوند.

سرمایه گذاری در سوئد

یکی دیگر از روش های قانونی مهاجرت به کشور سوئد از طریق سرمایه گذاری در این کشور می باشد. البته متقاضیان برای سرمایه گذاری در این کشور باید با موسسات معتبر مهاجرتی مثل Avammigration مشورت نمایند تا با آگاهی کامل از خطرات سرمایه گذاری  نرخ مصادره اموال و... اقدام به سرمایه گذاری خارجی نمایند. سرمایه گذاری در سوئد، روش های گوناگونی دارد مانند خرید ملک، کارآفرینی، استارت آپ، سرمایه گذاری در بورس، خرید سهام، خرید اوراق قرضه دولتی و... که متقاضیان با توجه به هدف سفرشان، می توانند در یکی از روش های ذکر شده سرمایه گذاری نمایند.

البته لازم به ذکر است که بگوییم، تمامی روش های سرمایه گذاری در سوئد منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور نمی شود و متقاضیان باید با آگاهی که از شرایط تمامی روش های سرمایه گذاری دارند، اقدام به انجام این کار نمایند. البته این روش نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارد و تمامی متقاضیان شرایط مالی مد نظر را دارا نیستند. البته روش های کم هزینه تری مثل راه اندازی استارت آپ و یا کارآفرینی در سوئد وجود دارد که می تواند منجر به اخذ اقامت این کشور بشود.

به طور کلی، می توان گفت که رفتن به کشور دیگری، سختی ها و مشکلات منحصر به خود را داراست که هر فردی با آن کنار نمی آید. به همین خاطر بهتر است شما عزیزان با آگاهی کامل در این راه گام بردارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha