دکتر ایرج خسرونیا، رییس انجمن متخصصان داخلی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی درباره تعرفه های جدید پزشکی می گوید: پرداخت مالیات و بالا رفتن حقوق پرسنل، دستمزد کم و مشکلات خیلی زیاد دیگری وجود دارد. دارو ها و نسخه های الکترونیک همه این ها مشکل هایی هستند که پزشک ها باید با آن کنار بیایند.

مبلغ تعرفه‌های جدید درمانی جوابگوی هزینه‌های بیمارستان‌ها نیست/ بیمارستان‌ها به ورشکستگی دچار خواهند شد

به گزارش سلامت نیوز، متن گفت وگوی شفقنا زندگی با دکتر خسرونیا را می خوانید:

– تعرفه های جدید خدمات درمانی تعیین شده است. فکر می کنید این تعرفه ها متناسب است و اگر افزایش داشته باشد مردم تحت فشار قرار می گیرند یانه؟

قرار نیست که مردم پول پرداخت کنند بیمه‌گر از مردم پول می گیرد برای این زمان ها که پول هایشان را بیمه پرداخت کند. اگر پزشک ها یا سازمان نظام پزشکی تعرفه ای را تعریف کرده است به این منظور نیست که مردم پول بدهند مردم باید بروند پیش پزشک و پزشک نسخه بنویسد و پول آن را از بیمه بگیرند ولی متاسفانه در ایران چنین چیزی وجود ندارد. بنابراین باید مردم سعی کنند به بیمه ها اعتراض کنند که بیمه ها پول آن هارا پرداخت کنند. الان مبلغی که بیمه ها مشخص کرده اند و مبلغی که دولت مشخص کرده است هرچند جوابگوی بیمارستان های خصوصی و دولتی نیست وهمه به ورشکستگی دچار خواهند شد.

– پزشکان هم به این اقدام اعتراض دارند و آیا در دستمزد آن ها نیز تاثیرگذار است و تحت فشار قرار می‌گیرند؟   
به هرحال پزشک ها هم یک سری مخارجی برای مطب های خود دارند باید حقوق پرسنل خودشان را پرداخت کنند و مالیات و بیمه ها و حقوق و اجاره خودشان را بدهند این مبلغی که مشخص کرده اند جوابگوی مخارج مطب ها هم نیست ولی دستور ها را انجام می دهند و مریض هار ا هم ویزیت می کنند.

– مشکل های دیگری که پزشکان در حال حاضر با آن مواجه هستند چه چیزی است؟  
پرداخت مالیات و بالا رفتن حقوق پرسنل، دستمزد کم و مشکلات خیلی زیاد دیگری وجود دارد. دارو ها و نسخه های الکترونیک همه این ها مشکل هایی هستند که پزشک ها باید با آن کنار بیایند.

– نسخه های الکترونیک چه مشکلاتی را ایجاد کرده است؟        
مشکلات زیادی ایجاد کرده الان من در مطب هستم فرصت این که دو نسخه را بنویسم ندارم. ۴۰ نفر مریض را باید ویزیت کنیم و نسخه های الکترونیک بسیار وقت گیر هستند و مشکلات زیادی وجود دارد.

 – به نظر شما شیوه کاغذی بهتر بود؟                                                      
مشکل ما این است که وقتی مریض می آید باید ویزیت کنیم و یک سری دارو هایی را بنویسیم و باید خود داروخانه ها این مشکل را حل کنند و داروخانه ها هم باید خودشان وارد سیستم شوند. زمان بر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha