وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بومی گزینی دانشجویان دستیاری تخصصی و تفویض جذب دانشجوی دستیاری تخصصی به استان‌ها خبر داد.

بومی گزینی دانشجویان دستیاری به استان‌ها واگذار می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر عین اللهی با اعلام این خبر در اجلاس روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در مازندران برگزار شد، گفت: امسال گزینش و جذب دانشجوی دستیاری تخصصی شرایط ویژه ای یافته و در پذیرش دستیاری ، بومی گزینی می شود تا  متخصصان پس از آموزش و فارغ التحصیلی برای ارائه خدمت به محل خود بازگردند.

افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجوی پزشکی در مناطق محروم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اعلام کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مناطق محروم  ۲۰ درصد افزایش یافته و از ۸ هزار به ۹۶۰۰ دانشجو افزایش می‌یابد.

ضرورت ساخت خوابگاه‌های متاهلی

دکتر عین اللهی از روسای دانشگاه ها خواست با کمک خیرین و سرمایه گذاران ساخت خوابگاه های دانشجویی و متأهلی را افزایش دهند و تاکید کرد: نظام سلامت باید در مساله افزایش جمعیت منسجم ، کارآمد و مؤثر  موثر عمل کند.

وی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جمعیت و پیام اخیر ایشان، گفت: قرارگاه عملیاتی جمعیت به منزله یک ستاد باید در هر دانشگاه علوم پزشکی کشور تشکیل و اقدامات عملی و نتایج حاصله را به طور مستمر و منظم به وزارتخانه اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha