یافته‌ها نشان می‌دهد که پاکسازی عفونت ویروس می‌تواند کلید کاهش اثرات مشکل ساز آنفلوانزا بر قلب باشد.

تمرکز ویروس آنفلوانزا بیشتر بر نفوذ به ریه‌ها است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محققان دانشگاه ایالتی اوهایو در تحقیق قبلی ذرات ویروسی آنفلوانزا را در سلول‌های قلبی موش‌های آلوده مشاهده کرده بودند، اما نمی‌توانستند با اطمینان بگویند که وجود آن‌ها در قلب باعث آسیب قلبی می‌شود. زمانی که محققان موش‌ها را با ویروس آنفلوانزا تغییریافته ژنتیکی که قادر به تکثیر در سلول‌های قلب نبود، آلوده کردند، موش‌ها علائم کلاسیک آنفلوانزا التهابی را نشان دادند، اما بدون عوارض قلبی.

به نقل از ساینس دیلی،جاکوب یونت، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: ما نشان دادیم حتی زمانی که عفونت بسیار شدیدی در ریه‌ها وجود دارد، اگر آن ویروسی است که نمی‌تواند در قلب تکثیر شود، عوارض قلبی بروز نمی‌کنند.

وی در ادامه افزود: «این مسئله ثابت می‌کند که عفونت مستقیم قلب است که این عوارض را ایجاد می‌کند.

مدتی است ثابت شده است که بیماران مبتلا به آنفلوانزا بستری در بیمارستان ممکن است دچار مشکلات قلبی شوند. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که حدود ۱۲٪ از بزرگسالان در ایالات متحده که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند در طول هشت سال، دچار عوارض ناگهانی و جدی قلبی شدند.

ویروس آنفلوانزا بیشتر تلاش خود را بر نفوذ به ریه‌ها متمرکز می‌کند، اما به طور کلی در خون یا سایر اندام‌ها وجود ندارد. اما به قلب می‌رسد و یافتن این موضوع که چگونه این اتفاق می‌افتد بخشی از ادامه کار در آزمایشگاه یونت است.

هنوز خیلی زود است که بگوییم این تحقیق چگونه می‌تواند بر درمان بیماران آنفلوانزا بستری در بیمارستان با عوارض قلبی تأثیر بگذارد، اما یانت می‌گوید: این یافته‌ها نشان می‌دهد که پاکسازی عفونت ویروسی می‌تواند کلید کاهش اثرات مشکل ساز آنفلوانزا بر قلب باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha