شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 339688

به گفته متخصصان برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر مصرف برخی سبزی ها حائز اهمیت است.

پیشگیری از بیماری های غیر واگیر با مصرف روزانه سبزی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،ترابی، مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: بر اساس توصیه متخصصان مصرف روزانه سبزی برای پیشگیری از بروز بیماری های غیر واگیر موثر و مفید است و مانند سدی در برابر ابتلای افراد به بیماری هایی مانند دیابت و سرطان ها به خصوص سرطان دستگاه گوارش عمل می کند.

به گفته وی تا حد امکان سبزی ها را به سورت خام باید مصرف کرد؛ زیرا پخت طولانی مدت سبزی سبب کاهش ارزش غذایی و ویتامین های موجود در آن خواهد شد.

او  گفت: در حال حاضر متخصصان توصیه می کنند که افراد از نان های حاوی سبوس و برنج قهوه ای به علت دارا بودن فیبر، بیشتر مصرف کنند. افراد بهتر است نان هایی را خریداری کنند که قسمتی از سبوس آرد آن در کارخانه گرفته نشده است.

به گفته وی افراد باید برای تامین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن خود در وعده صبحانه از دانه غلات مانند گندم و جو که حاوی انرژی، فیبر، پروتئین و ویتامین های گروه B مصرف کنند.

ترابی گفت: میوه های غنی از ویتامین C مانند انواع مرکبات، توت فرنگی و کیوی در ترمیم زخم و جذب بیشتر آهن نقش مهمی را ایفا می کنند. میوه های غنی از پیش ساز ویتامین A مانند میوه های به رنگ زرد و نارنجی مثل طالبی، زرد آلو سبب افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت و حفظ سلامت چشم می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha