مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: سازمان در جذب نیرو، امتیازاتی ویژه برای گروه‌های داوطلبانه که در دوران شیوع کرونا با رویکرد فداکاری در حوزه مبارزه با این بیماری در مراکز درمانی سازمان حضور یافتند، قائل خواهد شد.

جزئیات استخدام تامین اجتماعی/امتیازات ویژه برای گروه‌های فعال در دوران کرونا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،میرهاشم موسوی ضمن تقدیر از کادر بهداشت و درمان و کمک‌های مردمی در دوران شیوع کرونا افزود: برخی از اقشار جامعه در قالب گروه‌های جهادی با حضور داوطلبانه در بخش‌های درمانی تامین اجتماعی حضور داشته و امدادرسانی کردند.

وی تصریح کرد: این جمعیت ایثارگر با نگاه کمک به مردم در این مراکز حضور یافته و این رویکرد باید ارج نهاده شود. سازمان تامین اجتماعی هم در برنامه‌های استخدامی جدید به طور حتم امتیازاتی را برای این گروه‌های داوطلبانه که در دوران شیوع کرونا با رویکرد فداکاری در حوزه مبارزه با کرونا در مراکز درمانی سازمان حضور یافتند، قائل خواهد شد.

وی توضیح داد: اکنون مصوبه مربوطه نیز از هیات مدیره سازمان دریافت و به معاونت توسعه ریاست‌جمهوری ارسال شده است. در این مصوبه برخی امتیازات در جذب کادر درمان تامین اجتماعی برای جهادگران مبارزه با کرونا (در بخش درمان سازمان) در دوران شیوع بیماری لحاظ شده است.

جذب هزار نفر در تامین اجتماعی به‌صورت استخدام "ملی - منطقه‌ای"

وی اضافه کرد: استخدام این جمعیت ایثارگر مطرح نبوده است؛ اما این امتیازات فرصتی فراهم می‌کند که در استخدام‌ها نسبت به دیگر متقاضیان به دلیل کمک در شرایط سخت مزایایی داشته باشند. برنامه استخدام نیز اعلام خواهد شد و در گام نخست حدودا هزار نفر طی ماه‌های آتی به صورت استخدام ملی - منطقه‌ای جذب می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: از این تعداد ۷۰۰ نفر کادر درمان و ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر هم از نیروهای غیردرمانی خواهند بود و در بخش‌های بیمه‌ای و... حضور می‌یابند.

موسوی خاطرنشان کرد: این عدد (هزار نفر) عدد استخدام سازمان تامین اجتماعی نیست و در سال آینده هم استخدام‌ها در ۲ مرحله دیگر نیز پیش‌بینی شده است. احتمالا در  مرداد و شهریورماه و همچنین نیمه دوم سال هم برای استخدام در حوزه درمان و بیمه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha