معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: درپی وقوع پدیده ریزگردها در استان خوزستان طی شبانه روز گذشته تعداد ۹۸۱ بیمار دارای علائم تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه و تحت مراقبت قرار گرفتند.

گرد و خاک خوزستان ۹۸۱ نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر حبیب حی‌بر اظهار داشت: از این تعداد بیمار ۹۲۶ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۲۹ نفر در بخش های عادی بیمارستان های استان بستری شدند. 

وی افزود: همچنین بر اثر پدیده گرد و غبار ۲۶ نفر از مردم خوزستان در بخش های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت هستند.

حی بر گفت: در وضعیت بروز گرد و خاک از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی، تنفسی و سالمندان درخواست می شود توصیه های پزشکی را کاملا رعایت کرده و حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

به گزارش ایرنا غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت هشت صبح سه شنبه در شهرستان‌های آبادان ۹۴۳، امیدیه ۲ هزار و ۳۳۹، اندیمشک ۲ هزار و ۴۸۱، اهواز یک هزار و ۹۸۵، بندر امام یک هزار و ۵۷۳، بهبهان ۲ هزار و ۳۶۴، حمیدیه یک هزار و ۲۰۱، رامشیر ۲ هزار و ۵۵۴، دشت آزادگان یک هزار و ۶۵، شادگان یک هزار و ۵۸۷، شوش یک هزار و ۸۰۰، شوشتر ۲ هزار و ۸۰۸، گتوند یک هزار و ۹۸۰، ماهشهر یک هزار و ۶۷۳، مسجدسلیمان ۲ هزار و ۱۶۹ و هندیجان ۲ هزار و ۲۵۲ میکروگرم برمترمکعب بود.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

خوزستان از شب گذشته با طوفان شدید گرد و خاک مواجه بوده که تعطیلی سراسری مدارس و ادارات استان را در روز سه شنبه (امروز) به دنبال داشته است. چنانکه غلظت گرد و غبار در حمیدیه در ساعت ۲۰ دیروز به ۱۰ هزار، در اهواز به هفت هزار و ۱۴۳، در شادگان به هشت هزار و ۳۳۵  و شوشتر به پنج هزار میکروگرم برمترمکعب رسید.

هواشناسی خوزستان، گرد و غبار محلی و وزش باد شدید از اواسط وقت دوشنبه تا روز سه شنبه، همچنین وقوع گرد و غبار با منشاء کشور عراق از امروز تا روز چهارشنبه را پیش بینی کرده است.

خوزستان در چند ماه اخیر با توده‌های متعدد گرد و غبار با ماندگاری بالا روبه رو شده که هواشناسی، منشاء بیشتر آنها را کشورهای عراق و سوریه اعلام کرده است.

پیش از این نیز، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha