دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

اعضای پارلمان شهری خواستار انتشار لیست129 ساختمان پرخطر تهران شدند

معرفی ساختمان‌های خطرناک تهران

تا آخر آذرماه تمام ساختمان‌های ستاره‌دار خطرناک پایتخت تعیین تکلیف می‌شوند

دیروز، ریزش ساختمان 10طبقه متروپل آبادان محور صحبت‌ها و تذکرات اعضای پارلمان شهری بود و رئیس شورای شهر تهران قبل از شروع جلسه در جمع خبرنگاران از ضرورت تشکیل کارگروه ایمنی خبر داد و گفت: «در زمینه ایمنی ساختمان‌ها باید مجمع (کارگروه) تشکیل شود تا همه ابعاد ایمنی را بررسی کند. این موضوع را به رئیس قوه قضاییه اعلام کردیم و شهرداری تهران و وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی هم باید به میدان بیایند و آن را با جدیت پیگیری کنند.»

معرفی ساختمان‌های خطرناک تهران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، مهدی چمران تأکید کرد: «در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که کسب‌وکار مردم آسیب نبیند. هرچند در این فرایند عده‌ای آسیب می‌بینند اما بهتر از این است که کل کسب‌وکارشان نابود شود.» در ادامه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران خواستار پیگیری جدی ایمنی ساختمان‌های پرخطر توسط شهرداری تهران شدند و پیشنهاد دادند در صورت سهل‌انگاری مالکان در ایمنی‌سازی‌ باید لیست 129ساختمان پرخطر منتشر شود. 

به گزارش همشهری، شورا با پیام تسلیت رئیس پارلمان شهری به مردم آبادان وارد دستور جلسه شد و مهدی چمران گفت که باید از این حوادث درس عبرت بگیریم و مسئولان نباید اجازه دهند که ساخت‌وسازهای غیراصولی بلای جان و مال مردم شود. او با بیان اینکه ایمنی ساختمان‌ها باید مجری داشته باشد و مسئولیت اجرای صحیح ساختمان را بپذیرد، گفت: «در دوره چهارم شورا مصوبه‌ای داشتیم که اصولاً اضافه بنا براساس آن ممنوع بود. در این دوره هم این رویه وجود دارد و سازندگان اصرار بر ساخت طبقات اضافی نداشته باشند، چون شورا چنین مواردی را نمی‌پسندد و حتی جلوی اضافه بنا می‌ایستد.
همانطور که درخصوص پاساژ علاءالدین این اقدام انجام و طبقات اضافی تخریب شد.»   چمران در پایان به موضوع صدور تأییدیه ایمنی توسط دفاتر الکترونیک شهر هم اشاره کرد و گفت: «در این دفاتر بررسی اولیه و محاسبات ساختمانی انجام می‌شود و نظارت اصلی با آتش‌نشانی است و اگر تخلفی باشد، اخطار می‌دهند و رونوشتی هم به قوه قضاییه ارسال می‌کنند.»

 

  مصوبات شورا


لایحه «انتخاب 2نفر نماینده ناظر پیشنهادی شورا جهت عضویت در کمیته نظارت بر سفرهای خارجی شهرداری تهران» پس از انتخاب نرجس سلیمانی و سیداحمد علوی تصویب شد. طرح «اصلاحیه مصوبه تأمین منابع مالی موردنیاز پروژه‌های توسعه و آبرسانی تأسیسات آبی شهر تهران» هم با اختصاص هزارمیلیارد ریال برای ایجاد تصفیه‌خانه محلی جهت آبیاری فضای سبز، به تصویب رسید و اعضای پارلمان شهری هم با انتصاب 7قائم‌مقام ذی‌حساب در مناطق شهرداری تهران موافقت کردند. چند پلاک ثبتی نیز بررسی و تعیین تکلیف شدند.

معرفی ساختمان‌های خطرناک تهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha