مقایسه آمار سفرهای داخلی در تعطیلات نیمه خرداد ماه سال گذشته -که واکسیناسیون سراسری انجام نگرفته بود - با خرداد سال 1401 نشان از افزایش سفرهای داخلی دارد.

رشد 60 درصدی سفرها در تعطیلات خرداد 1401

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،مصطفی فاطمی، دبیر ستاد خدمات سفر کشور در این باره گفت: میزان سفرهای داخلی به استان‌های مختلف کشور در تعطیلات نیمه خرداد ماه امسال نسبت به سال گذشته 60درصد رشد داشته است.

فاطمی گفت: عمده سفرها به تهران نیز با هدف شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) بوده است که از قبل، ستاد ویژه‌ای برای این کار تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت لذا مشکل خاصی ایجاد نشد. فقط در مسیر برگشت مسافران و کاروان‌ها، ترافیک محدودی در اتوبان قم ایجاد شد که آن هم با مدیریت عوامل راهنمایی و رانندگی رفع شد.


وی با بیان اینکه بیشتر سفرها به سمت غرب و شمال کشور بوده است، افزود: استان‌های گیلان، مازندران، همدان، کرمانشاه، کردستان و چهارمحال و بختیاری بیشترین سفرها را دراین ایام تعطیل داشته‌اند.این مسئول اظهار داشت: طی تعطیلات نیمه خردادماه، اقامتگاه‌های شهرهای یاسوج، سی سخت، بانه و اورامانات به طور کامل اشغال شد، بنابراین شهرهای مجاور به‌عنوان شهرهای مکمل آنها، به مسافران اعلام شد تا اقامت خود را در بومگردی‌ها و مجموعه‌های اقامتی شهرهای همسایه داشته باشند.


به گفته وی، با توجه به اینکه اطلاعیه ستاد هماهنگی سفرها، شهرهای مکمل سفر به مسافران اعلام شد و مسافران به شهرهای مجاور شهر مقصد خود رفتند، مشکلی به لحاظ اقامت ایجاد نشد. همچنین هیچ گزارشی مبنی بر کمبود مواد خوراکی در این تعطیلات به ستاد هماهنگی خدمات سفر مخابره نشد.


سفر 3000 نفر از مازندران به تهران برای شرکت در مراسم ارتحال


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران نیز گفت: 3هزار نفر از مردم دیار علویان برای شرکت در مراسم عزاداری سی و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام شدند.حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حضور جوانان بسیجی در ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال امام بسیار چشمگیر است و این امر نشان دهنده ارتباط ناگسستنی این قشر با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است.


 تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های استان اردبیل


نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز از پر شدن ظرفیت اقامتگاه‌ها و میهمانپذیرهای این استان طی تعطیلات نیمه خرداد ماه امسال خبر داد و به ایرنا گفت: با توجه به فروکش کردن موج شیوع ویروس کرونا در کشور، تعداد قابل ‌توجهی از هموطنان اردبیل را به‌عنوان ییلاق ایران زمین برای سفر انتخاب کرده‌اند و بر این اساس ظرفیت تمامی هتل‌ها، میهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی، خانه مسافرها و ویلاها در نقاط مختلف استان تکمیل شد.وی با اشاره به پر شدن صد درصدی ظرفیت اسکان، تصریح کرد: همه عوامل و دست‌اندرکاران تلاش خود را برای ارائه خدمات مناسب به مسافران انجام دادند.


بازدید 9000 گردشگر از غارعلیصدر همدان


با توجه به اینکه همدان یکی از استان‌هایی بوده که بیشترین آمار سفر را در ایام تعطیلات نیمه خرداد داشته است، کریم ملکی مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به استقبال گسترده گردشگران برای حضور در غار علیصدر گفت: فقط در روز 13 خردادماه، ما میزبان ۹ هزار گردشگر برای بازدید از غار علیصدر بودیم که این تعداد گردشگر از ابتدای سال‌جاری تاکنون بی‌سابقه بوده است.


 تکمیل ۷۷ درصدی ظرفیت واحدهای اقامتی خراسان رضوی


استان خراسان رضوی نیز از استان‌هایی بوده که در روزهای قبل از آغاز تعطیلات نیمه خردادماه بسیاری از اقامتگاه‌های آنها رزرو شد. یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این باره به ایرنا گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی این استان از مرز ۷۷ درصد گذشت.


وی افزود: ۵۷۳ هزار و ۱۳۷ نفر اقامت تا پایان روز ۱۳ خردادماه در واحدهای اقامتی استان به ثبت رسیده که بیش از ۵۴۷ هزار اقامت از این میزان در کلانشهر مشهد ثبت شده است.


معاون گردشگری خراسان رضوی اظهار داشت: این استان برای میزبانی از مسافران و زائران دهه کرامت و تعطیلات پیش رو در واحدهای اقامتی رسمی و موقت ۲۳۵ هزار و ۸۷۸ نفرشب ظرفیت دارد.


بیدخوری اضافه کرد: از این میزان ظرفیت اقامتی، ۱۲۰ هزار نفرشب متعلق به واحدهای اقامتی دائمی و موقت دارای مجوز از این اداره کل مانند هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر و میهمانپذیر است.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در خصوص گزارش تخلفات و اعلام شکایات نیز گفت: مسافران می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۹ مرکز خدمات سفر کشور و نیز شماره ۳۷۰۴۵ با پیش‌شماره ۰۵۱ تماس گرفته و اعلام شکایت و تخلف کنند.


بیدخوری در خصوص نظارت بر روند اقامت مسافران در این ایام نیز اظهار داشت: تیم‌های نظارتی به ظرفیت ۱۰۰ نفر به‌صورت گشت‌های مشترک کار نظارت بر واحدهای اقامتی و تأسیسات گردشگری را انجام دادند.


 ورود بیش از ۳۴۰هزار خودرو به گیلان


سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان نیز از ورود بالغ بر ۳۴۰ هزار خودرو به گیلان خبر داد و افزود: این آمار مربوط به دوره زمانی یازدهم تا چهاردهم خردادماه جاری است.وی اظهار داشت: شاهد رشد ۱۶۲ درصدی ورود خودرو به گیلان طی این تعطیلات بوده‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۱۵ درصدی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha