یک مطالعه جدید نتایج غیرمنتظره ای در مورد عواملی که ممکن است بر احتمال ابتلا به کووید ۱۹ تأثیر بگذارد ارائه می دهد.

فاکتورهای شگفت انگیز افزایش یا کاهش احتمال ابتلا به کووید ۱۹

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به آلرژی غذایی نسبت به افراد بدون آلرژی کمتر در معرض خطر ابتلاء به عفونت کووید ۱۹ هستند، در حالی که آسم بر این خطر تأثیری ندارد.

به گزارش مدیسن نت،در همین حال، چاقی و داشتن BMI بالا احتمال ابتلاء به کووید را افزایش می‌دهد.

احتمال ابتلای کودکان ۱۲ ساله و کمتر به اندازه نوجوانان و بزرگسالان بود، اما طبق این مطالعه، سه چهارم عفونت‌ها در کودکان بدون علامت هستند. همچنین تأیید شد که انتقال پذیری بیماری کووید در خانواده‌های دارای فرزند، بیشتر است.

تحقیقات قبلی نشان داد که داشتن یک بیماری آلرژیک ممکن است احتمال ابتلاء فرد به عفونت کووید را کاهش دهد و آخرین مطالعه نشان داد که داشتن آلرژی غذایی خطر ابتلاء به عفونت را به نصف کاهش می‌دهد، اما آسم و سایر شرایط آلرژیک مانند اگزما و رینیت آلرژیک خطر ابتلاء را تغییر نمی‌دهند.

چرا آلرژی غذایی ممکن است نقش محافظ داشته باشد؟

التهاب نوع ۲ مشخصه شرایط آلرژیک است و ممکن است سطح پروتئینی به نام گیرنده ACE۲ را در سطح سلول‌های مجاری هوایی کاهش دهد. محققان توضیح می‌دهند که کروناویروس از این گیرنده برای ورود به سلول‌ها استفاده می‌کند، بنابراین میزان پایین‌تر آن می‌تواند توانایی ویروس را برای آلوده کردن سلول‌ها محدود کند.

مطالعات قبلی نشان داده اند که چاقی عامل خطر ابتلاء به کووید ۱۹ شدید است، و این مطالعه نشان داد که هر ۱۰ امتیاز افزایش در BMI (شاخص توده بدنی، اندازه گیری وزن نسبت به قد) خطر ابتلاء به عفونت را ۹ درصد افزایش می‌دهد. افرادی که اضافه وزن داشته یا چاق بودند ۴۱ درصد بیشتر از افراد دارای وزن طبیعی در معرض خطر ابتلاء به عفونت بودند.

نزدیکی به یک فرد آلوده نیز در افزایش احتمال ابتلاء به کووید ۱۹ نقش دارد؛ در ۵۸ درصد از خانواده‌هایی که یک نفر آلوده شده بود، کروناویروس به چندین عضو خانواده منتقل شده بود.

محققان به این نتیجه رسیدند که کودکان خردسال ممکن است به دلیل نرخ بالای عفونت بدون علامت، بار ویروسی بالا و تعامل فیزیکی نزدیک با اعضای خانواده، از انتقال دهندگان اصلی کووید ۱۹ در خانواده باشند.

محققان تاکید می‌کنند ارتباط مشاهده شده بین آلرژی غذایی و خطر ابتلاء به کووید ۱۹ و همچنین بین شاخص توده بدنی و خطر این بیماری، مستلزم بررسی بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha