دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 340291

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

 آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای بخش‌هایی از شمال‌غرب و غرب کشور و همچنین ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که این شرایط فردا علاوه بر این مناطق، بخش‌هایی از استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی را در برمی‌گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه از روز چهارشنبه تا جمعه در بخش‌هایی از شمال‌شرق، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده و رعدوبرق را انتظار داریم، ادامه داد: از دوشنبه تا چهارشنبه در بخش‌های شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز نیز با تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق، نفوذ این پدیده به استان‌های نوار غربی کشور سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود و این شرایط جوی به تدریج مناطق مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز را نیز دربرمی‌گیرد و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

رفیعی با بیان اینکه روز سه‌شنبه و چهارشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر با کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای مواجه هستیم، اظهار کرد: آب‌های شرقی دریای عمان طی ۵ روز آینده و آب های خزر نیز طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: تهران امروز با باد و گردوخاک شدید مواجه است و حداکثر دمای آن ۳۶ و حداقل دمای این شهر به ۲۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha