جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3403

سرپرست دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: اکثر افراد معتاد پشت نوبت مراکز ترک اعتیاد بهزیستی نیازمند داروی متادون هستند ودرصورت تامین این دارو توسط وزارت بهداشت دیگر معتاد پشت نوبت نخواهیم داشت.

70 هزار معتاد در انتظار توجه وزارت بهداشت

 

به گزارش سلامت نیوز فرید براتی سده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد تنها برعهده بهزیستی نیست و دستگاههای دیگر نیز در این کار سهیم هستند، افزود: پیشگیری از اعتیاد یکی از وظایف سازمان بهزیستی است و تا کنون نیز در حد توان ، وظایف و همچنین اعتبارات تخصیص یافته، این کار را انجام داده است .

وی خاطر نشان کرد: وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و ارشاد، سازمان تربیت بدنی، نیروی انتظامی  و... نیز باید در زمینه پیشگیری از اعتیاد اقدام کنند .

وی گفت: از سال 82 سازمان بهزیستی طرح پیشگیری اجتماع محور را با مشارکت مردم آغاز کرده است بطوریکه مبانی آموزشی پیشگیری از اعتیاد به جامعه هدف بهزیستی و همچنین در مدارس ، دانشگاهها ، محیط کاری و محله های شهری و روستایی به افراد آموزش داده می شود .

سرپرست دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی از وجود 75 مرکز کاهش آسیب اعتیاد (DIC ) ، در کشور خبر داد وتاکید کرد: طی سال گذشته 3 میلیون و 260 هزار نفر، از آموزشهای پیشگیری از اعتیاد بهره مند شده اند.

براتی اظهار داشت : در سال 85 به 28 هزار معتادی که 6 ماه از زمان ترک آنها می گذشت سهام عدالت اعطا شد و همچنین به 150 هزار معتاد پاک شده نیز بن خوار و بار پرداخت شد .

وی همچنین گفت: طی سال گذشته 231 هزار و 534 نفر به 491 مرکز خصوصی و 51 مرکز دولتی ترک اعتیاد سرپایی ، 30 مرکز بستری خصوصی و مراکزکاهش آسیب مراجعه و از خدمات درمانی ، دارویی و اجتماعی بهره مند شدند.

سرپرست دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در هرجامعه ای 10 تا 15 درصد افراد معتاد نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند، افزود:چنانچه جمعیت معتاد را 2 میلیون نفر درنظر بگیریم 60 تا 70 هزار نفر آنان نیازمند متادون هستند.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha