در حالی که در اکثر نقاط جهان مردم در حال بازگشت به شرایط پیش از همه گیری کووید 19 هستند، نگرانی‌ها در مورد همه گیر شدن بیماری موسوم به «آبله میمون» بسیاری از مردم جهان را سراسیمه و هراسان کرده است. سازمان بهداشت جهانی هم برای مقابله با این بیماری پنج استراتژی اعلام کرده است.

پنج استراتژی اضطراری سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با بیماری جدید

به گزارش سلامت نیوز، با شناسایی بیش از 780 مورد ابتلا به آبله میمون در 27 کشور، سازمان جهانی بهداشت تصمیم گرفته است تا اقدامات سریعی را برای جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس در جهان انجام دهد. یک مقام سازمان جهانی بهداشت در این خصوص گفت: «تلاش برای جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری بسیار حیاتی است، زیرا ما در موقعیتی هستیم که می‌توانیم از ابزارهای بهداشت عمومی و امکانات سازمان بهداشت جهانی و سیستم های سلامت کشورهای جهان برای شناسایی موارد اولیه بیماری و نیز برای جلوگیری از انتشار این ویروس در سطح جهان استفاده کنیم.»

دکتر ماریا ون کرخوف، یک مقام مسئول در سازمان جهانی بهداشت، در طی یک برنامه آموزشی رسانه ای گفت:« ما باید آگاهی عمومی را در مورد اینکه آبله میمون چیست و چه چیزی نیست افزایش دهیم. و ما باید نظارت خودمان را بر رصد بیماری افزایش دهیم.:

دکتر ون کرخوف افزود:«بنابراین به ویژه در کشورهایی که شاهد ابتلا به آبله میمون هستیم، باید وزارتخانه‌ها و دولت‌ها و کلینیک‌ها و بیمارستان ها را تجهیز کنیم تا بتوانند تشخیص دهند که موارد مشکوک آبله میمون هستند یا نه و نیز اطمینان حاصل شود افرادی که ممکن است مشکوک به آبله میمون باشند، درمان و مراقبت‌های بالینی مناسب را دریافت کنند.»

این مسئول سازمان بهداشت جهانی گفت:« ما می خواهیم انتقال انسان به انسان این بیماری را متوقف کنیم. ما می توانیم این کار را در کشورهایی که این بیماری در آن‌ها غیر بومی است انجام دهیم. این بسیار حیاتی است زیرا در موقعیتی هستیم که می توانیم از ابزارهای در دسترس برای شناسایی موارد اولیه استفاده کنیم. جداسازی موارد مبتلا، حمایت و درمان افراد ایزوله شده، گفتگو و گوش دادن و تعامل با جوامع برای افزایش آگاهی عمومی درخصوص این بیماری و اطلاع رسانی به شیوه مناسب بخشی از راه حل های در دسترس است.»

او همچنین افزود:« ما همچنین می خواهیم از افرادی که در خط مقدم سلامت هستند از جمله پزشکان و پرستاران محافظت کنیم. هرکسی که مشغول انجام آزمایش از موارد مشکوک است و از افراد نمونه برداری می کند یا هر کسی که مراقبت و درمان به مبتلایان ارائه می دهد باید اطلاعات و اموزش صحیح و کافی دیده باشد و تجهیزات حفاظت شخصی مناسب را داشته باشد و ما می خواهیم از تمام اقدامات متقابل موجود و در دسترس استفاده کنیم.»

در نهایت پنج راهکار سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با آبله میمونی این گونه اعلام شد:

1. افزایش آگاهی بخشی عمومی و افزایش موارد آزمایش تشخیص
2. تلاش برای جلوگیری انتقال انسان به انسان 
3. محافظت از پزشکان و پرستاران و کارمندان خط مقدم 
4. استفاده از اقدامات متقابل اجتماعی
5. سرعت بخشیدن به تحقیقات

دکتر ون کرخوف با اشاره به موضوعات مطرح شده پیرامون کرونا گفت:« قطعا داروهای ضد ویروس و واکسن ها در دسترس هستند، اما ما باید از آنها به شکلی عادلانه در سرتاسر جهان استفاده کنیم. در نهایت، اصلی ترین هدف این است که درک خود را از چیستی آبله میمون ارتقا دهیم ... بنابراین، یک نشست جهانی اضطراری بزرگ برای بحث درخصوص این بیماری و همه چیز آن از اپیدمیولوژی، تا تشخیص، درمان و واکسن خواهیم داشت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha