وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه ضمن تاکید بر تحکیم روابط دوستانه دو کشور ایران و سوریه، از گسترش همکاری پزشکی بین ایران و سوریه استقبال کرد.

توسعه گردشگری سلامت و دیپلماسی دارویی ایران و سوریه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا دکتر بهرام عین اللهی، در دیدار حسین عرنوس، نخست وزیر کشور سوریه، ضمن تاکید بر همکاری های دوسویه در حوزه پزشکی و پژوهشی، با اشاره به برگزاری نشست با وزرای بهداشت و علوم سوریه و امضای تفاهمنامه در زمینه های مختلف، از تبادل خدمات درمانی و  پذیرش داروها وتجهیزات پزشکی دوکشور توسط یکدیگر استقبال کرد.    

وی با اشاره به فراهم آوردن زمینه تحصیل دانشجویان طرفین در کشورهای متقابل، حذف موانع بروکراتیک برای فعالیت پزشکان و تبادل داروها را ضروری خواند. 

توسعه همکاری‌های دارویی

وزیر بهداشت کشورمان در ادامه  این دیدار  توسعه همکاری های دارویی را برای هر دو کشور مفید خواند و گفت: ۹۷ درصدر داروهای ما در داخل کشورمان تولید می شود و در این زمینه آمادگی هرگونه همکاری را داریم.

عین اللهی در بخش دیگری از سخنانش در زمینه گردشگری سلامت، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کنگره مشترک  علوم پزشکی  ایران و سوریه اعلام آمادگی کرد. 

وزیر بهداشت کشورمان ضمن قدردانی از توجه مسئولین و مقامات این کشور در میهمان نوازی و برگزاری نشست های مشترک ، بیان کرد:  برخی کشورها فقط مسئولین‌شان با یکدیگر ارتباط دارند، اما بین دو  ملت ایران و سوریه پیوند مستحکمی برقرار است همان طور که در مصائب سوریه، مردم ایران آزرده خاطر بودند.  

وی با بیان این که استکبار جهانی در  شیوع بیماری کووید ۱۹ نشان داد خوی انسانی ندارد، افزود: با ادامه تحریم های ناجوانمردانه، دشواری بیماری کووید19 نیز فزونی یافت و  استکبار ناجوانمردی خود را در پاندمی کووید 19 به اثبات رساند. 

عین اللهی اضافه کرد: هرچه فشار تحریم ها بیشتر شد، ما تلاشهای خود را ادامه دادیم و با لطف خداوند، رهنمودها وتدابیر مقام معظم رهبری و تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان، روی پای خود ایستادیم و مشکلات را حل کردیم.

تاکید نخست وزیر سوریه بر تبادل تحقیقات پزشکی

حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه نیز در ادامه، بیان کرد: سفر شما در راستای توسعه  سلامت و مکمل ابعاد اقتصادی است. تحریم برای کشورها موجب همبستگی بیشتر است و باید کنار هم باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  باید تبادل تحقیقات پزشکی را بیشتر کنیم، به خصوص که اکنون مجال گسترده ای برای همکاری ها وجود دارد.

حمایت از توافقات دو کشور در مسیر  ارتقای سلامت

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی در ادامه بر توسعه کارخانجات تولید دارو و آزمایشگاه های تحقیقات علمی هر دو کشور، تاکید کرد و گفت: از هرگونه توافق بین دو کشور در راستای ارتقای سلامت ، حمایت می کنیم.

حسین عرنوس تاکید کرد: بروکراسی دارویی و موانع حتما برداشته خواهد شد و برگزاری کنفرانس پزشکی سالیانه دو کشور  نیز بسیار مطلوب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha