رئیس انجمن دیابت ایران با اشاره به افزایش شیوع دیابت در پسا کرونا دلایل این موضوع را تشریح کرد.

افزایش دیابت در پساکرونا/ بیش از ۸ میلیون دیابتی در کشور داریم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«اسدالله رجب» رئیس انجمن دیابت ایران در مورد آخرین وضعیت شیوع دیابت در کشور اظهار کرد: شیوع دیابت بعد از کرونا در هر دو نوع یک و دو افزایش داشته است که این موضوع نیز دلایل مختلفی دارد.

وی افزود: ویروس‌ها باعث می‌شوند تا افرادی که به ویژه در معرض دیابت نوع یک قرار دارند، ابتلای آنها تسریع شود. به همین دلیل دیابت نوع یک پس از کرونا بیشتر دیده می‌شود.

رجب همچنین یادآور شد: همچنین ویروس‌ها موجب تحریک افرادی می‌شوند که در بزرگسالی به دیابت نوع دوم مبتلا می‌شوند، از طرفی داروهای کرونا مانند کورتن‌ها نیز موجب تسریع ابتلا به دیابت در کسانی است که از استعداد ابتلا به این بیماری برخوردار هستند.

او ادامه داد: ویروس کرونا یک بیماری تنفسی است با این حال تحقیقات نشان داده که افراد مبتلا به این ویروس در مقایسه با مبتلایان به سایر ویروس‌ها بیشتر امکان دارد که به دیابت مبتلا شوند.

رئیس انجمن دیابت ایران تصریح کرد: در کشور آمار دقیقی از اینکه چه تعداد بر مبتلایان دیابت افزوده شده وجود ندارد، اینها آمارهایی است که نهادهای بین‌المللی منتشر کرده یا اینکه به صورت تجربی و میدانی مشاهده کرده‌ایم.

وی افزود: بیش از 8 میلیون مبتلا به دیابت در کشور وجود دارد که 12 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، 90 درصد این افراد دیابتی‌های نوع دو و 10 درصد نیز به دیابت نوع یک مبتلا هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha