سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 340374

هدف دانشگاه هاجت تپه تربیت افراد روشنفکر، پژوهشگر و علمی گرا با صداقت و شخصیت خوب است. اعضای این نهاد با رسیدن به هدف کلی از این نتیجه به نفع کشور و جامعه استفاده خواهند کرد. طبق آمار TUBITAK (شورای تحقیقات علمی و فنی ترکیه)، دانشکده پزشکی نه تنها در مطالعات پزشکی پیشرو است، بلکه در تحقیقات و انتشارات ملی و بین المللی نیز شهرت بسیاری دارد. این دانشکده از نظر انتشارات بین المللی رتبه اول را در ترکیه دارد. همچنین فارغ التحصیلان این دانشکده بالاترین امتیاز را در TUS (آزمون مرکزی رشته تخصصی پزشکی در ترکیه) دارند.

تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

معرفی دانشکده پزشکی و آزمایشگاه‌های دانشگاه حاجت تپه ترکیه

اساس آزمایشگاه‌های بیمارستان دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University) ایجاد آزمایشگاه‌هایی است که به عنوان بخشی از مؤسسه تحقیقات علمی و عمومی اطفال (Scientific and Social Pediatric Research) در بیمارستان اطفال حاجت تپه (Hacettepe Pediatrics Hospital) فعالیت کنند، ایجاد گردید. این بخش برای اولین بار در سال 1957 در آنکارا به عنوان توسعه و گسترش دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا تأسیس شد.

تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

اولین آزمایشگاه بیوشیمی توسط پروفسور دکتر پینار تی اوزند (Prof. Dr. Pınar T. Özand) راه اندازی شد، در حالی که اولین آزمایشگاه میکروبیولوژی توسط پروفسور دکتر موافک اکمان (Prof. Dr. Muvaffak Akman) و پروفسور دکتر اکرم گلمزوغلو (Prof. Dr. Ekrem Gülmezoğlu) تأسیس شد. این آزمایشگاه ها پس از تبدیل بیمارستان اطفال به دانشکده پزشکی در سال 1963 به عنوان آزمایشگاه آسیب شناسی بالینی (Clinical Pathology Laboratories) شروع به کار کردند.

این آزمایشگاه که به تمام بیمارستان‌ها و پلی کلینیک‌های متصل به دانشکده پزشکی دانشگاه هاجت تپه خدمات می دهند، به دو واحد آزمایشگاه مرکزی و اورژانس تقسیم می شوند.

آنالیز نمونه‌های ارسال شده از بیمارستان بزرگسالان دانشگاه حاجت تپه ، بیمارستان انکولوژی، بیمارستان اطفال İhsan Doğramacı  و بیمارستان Beytepe Gün به این آزمایشگاه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از جدیدترین ابزارهای علمی و فناوری انجام می‌شود.  همچنین علاوه بر بیمارستان‌های دانشگاه حاجت تپه، نمونه‌های بالینی بیماران از تمام ترکیه که نیاز به تشخیص و درمان تخصصی و آزمایش‌های ویژه درخواست شده طبق توافقات بین مؤسسات داخلی دارند نیز توسط این آزمایشگاه‌های بررسی می‌شوند.

این آزمایشگاه علاوه بر دانشگاهیان از گروه‌های بیوشیمی پزشکی و میکروبیولوژی پزشکی، تکنسین‌های سرپرست، تکنسین‌های آزمایشگاه، منشی‌های پزشکی و دستیاران را استخدام می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که 12 استاد دانشگاه ، 6 استاد و 6 استادیار در این آزمایشگاه‌ها مشغول به کار هستند. همچنین بیش از 130 کارمند در این آزمایشگاه مشغول به کار هستند.

هزینه تحصیل در دانشگاه حاجت تپه چقدر است؟

شهریه در ابتدای هر ترم در دو قسط به جز کلاس‌های مقدماتی پرداخت می شود. برای کلاس‌های مقدماتی، شهریه در ابتدای سال تحصیلی ثبت نام به صورت یکجا پرداخت می شود. تاریخ پرداخت شهریه قبل از هفته ثبت نام دوره در سایت معاونت دانشجویی اعلام می شود. توجه داشته باشید که این هزینه‌های تحصیلی فقط برای دانشجویانی اعمال می شود که به تازگی در دانشگاه حاجت تپه برای سال تحصیلی 2022-2023 پذیرفته می شوند.

نام دانشکده

هزینه شهریه (لیر ترکیه)

FACULTY OF MEDICINE

دانشکده پزشکی

185.690,00 TL

FACULTY OF DENTISTRY

دانشکده دندانپزشکی

133.960,00 TL

FACULTY OF PHARMACY

دانشکده داروسازی

133.960,00 TL

FACULTY OF ENGINEERING

دانشکده مهندسی

109.506,00 TL

FACULTY OF FINE ARTS

دانشکده هنرهای زیبا

91.940,00 TL

FACULTY OF SCIENCE

دانشکده علوم

91.830,00 TL

FACULTY OF LAW

دانشکده حقوق

82.800,00 TL

FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

82.800,00 TL

FACULTY OF HEALTH SCIENCES

دانشکده علوم بهداشت

73.590,00 TL

FACULTY OF NURSING

دانشکده پرستاری

73.590,00 TL

FACULTY OF PHYSICAL THERAPY AND REHABILITATION

دانشکده فیزیوتراپی و توانبخشی

73.590,00 TL

FACULTY OF EDUCATION

دانشکده آموزش و پرورش

73.590,00 TL

FACULTY OF LETTERS

دانشکده ادبیات

73.590,00 TL

FACULTY OF COMMUNICATION

دانشکده ارتباطات

68.910,00 TL

FACULTY OF SPORT SCIENCES

دانشکده علوم ورزشی

73.590,00 TL

VOCATIONAL SCHOOLS

دانشکده فنی و حرفه‌ای

55.170,00 TL

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه حاجت تپه چیست؟

  • گواهی تحصیلات متوسطه یا دیپلم دبیرستان و ترجمه آن توسط مترجم رسمی ارائه گردد. موسسه آموزشی اعطا کننده گواهی، سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا دفاتر اسناد رسمی به عنوان مراجع صدور گواهی تلقی می شوند. توجه داشته باشید که مدارک تایید نشده بررسی نخواهد شد.
  • ارائه نمرات آزمون : دوره‌های اعتبار SAT، ACT و TQDK دو سال از تاریخ آزمون است. متقاضیانی که با نمرات SAT اقدام می کنند باید مطمئن شوند که گزارش نمره رسمی آنها تا تاریخ ثبت نام توسط ETS به دانشگاه حاجت تپه ارسال می شود (کد SAT دانشگاه حاجت تپه 7661 است)
  • ارائه فرم درخواستی که در صفحه دانشگاه بارگذاری شده است.
  • پاسپورت و چند قطعه عکس

بررسی ددلاین‌های درخواست دانشگاه حاجت تپه

آخرین مهلت‌های درخواست برای شرکت در دوره های دانشگاه حاجت تپه بصورت زیر است:

تاریخ های درخواست آنلاین

May 30-July 1, 2022

اعلام نامزدهای منتخب

July 19, 2022

تاریخ های مصاحبه

July 25-29, 2022

اعلام نتایج

August 5, 2022

تاریخ های ثبت نام

August 29- September 2, 2022

تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه فرصت های زیادی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. دو راه برای گرفتن نامه پذیرش در دانشکده های دندانپزشکی ترکیه وجود دارد، که هر دو راه برای دانشجویان بین المللی بسیار خوب است:

یکی از گزینه ها این است که به طور مستقیم با نتایج آزمون YÖS- که توسط دانشگاه یک بار در سال برگزار می شود، به دانشگاه دولتی مراجعه کنید. برخی از دانشگاه های ایالتی نیز یک آزمون سالانه مشترک YÖS برگزار می کنند که در آن دانشگاه‌های شرکت کننده معتبر است.

تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

راه دوم برای دریافت نامه پذیرش از دانشکده دندانپزشکی ترکیه است. تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه، درخواست بدون آزمون ورودی به دانشگاه‌های پایه (Foundation Universities) است، که اغلب انتخاب هزاران دانشجوی بین المللی است که قبولی در YÖS را از دست داده اند یا نمی خواهند در این آزمون شرکت کنند. امتحانات بیشتر از امتحانی که در کشور خود انجام دادند. این درخواست ها با گواهی فارغ التحصیلی یا آزمون ورودی دانشگاه های کشور مبدا انجام می‌شود.

مشاوران آرال گام

مجموعه آرال گام، یک مرکز تخصصی ارائه دهنده کلیه‌ی خدمات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه می باشد. همچنین شما می توانید خدماتی مانند، افتتاح حساب بانکی در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه، اخذ شهروندی کشور ترکیه، تحصیل در ترکیه، تحصیل پزشکی در ترکیه، افتتاح حساب بین المللی به صورت غیرحضوری را به راحتی با همکاری مجموعه آرال گام در کشور ترکیه انجام دهید.

تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

مجموعه آرال گام از مراجعه کنندگان جهت دریافت خدمات مشاوره استقبال نموده و این خدمات را به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار می دهد.چرا که مشاوران آرال گام (aralgam.com) معتقدند، مشتری های آگاه تر تصمیم های صحیح تری را اتخاذ می کنند و فرآیند همکاری آسان تری را طی خواهند کرد. از این رو ارائه هر گونه خدمات مشاوره اعم از مشاوره تلفنی یا حضوری در مجموعه آرال گام، کاملا رایگان در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha