با اقدامات تشخیصی و پیگیری مرکز طبی کودکان، نوزاد رها شده با حال خوب ترخیص شد و هیچ عارضه غیرقابل درمانی برای نوزاد اتفاق نیفتاده است.

آخرین وضعیت سلامتی نوزاد رها شده در نازی‌آباد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از صدا و سیما، سمیه رستملی سرپرستار بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان درباره انتقال نوزاد به مرکز طبی کودکان گفت: نوزاد یکم خرداد با هماهنگی اورژانس اجتماعی به بیمارستان امیرالمؤمنین منتقل شد و تحت درمان و مراقبت‌های اولیه قرار گرفت.

سرپرستار بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان افزود: ششم خرداد طبق صلاحدید قوه‌قضاییه، اورژانس اجتماعی و دکتر بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان هماهنگی لازم برای انتقال نوزاد به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان مرکز طبی کودکان صورت گرفت که رزیدنت به همراه پرستار با انکوباتور پرتابل با رعایت شرایط ایمنی و پیشگیری از هایپوترمی برای انتقال بیمار از بیمارستان امیرالمؤمنین اعزام می‌شود.

"سمیه رستملی" تاکید کرد: دوازدهم خرداد پس از گذشت ۷ روز از بستری نوزاد با حال عمومی خوب، می‌تواند شیر بخورد و کاملاً سرحال است و بدون هیچ‌گونه علائم عفونی و قابل ترخیص است که با مرکز اورژانس اجتماعی و رابط محترم قوه‌قضاییه هماهنگی لازم انجام و پس از صورتجلسه حراست بیمارستان نوزاد تحویل بهزیستی شد.

"کیوان میرنیا" فوق تخصص نوزادان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم درباره وضعیت کنونی این نوزاد گفت: نوزاد ابتدا در بیمارستان امیرالمؤمنین تحت درمان و مراقبت قرار گرفت و به دلیل عفونت تنفسی به این بیمارستان منتقل و سایر اقدامات تشخیصی برای بررسی شرایط بیمار صورت گرفت.

فوق تخصص نوزادان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود : برای تغذیه با شیر به لحاظ تنفسی مشکل داشت و دچار تاکی‌پنه می‌شد. در تصویربرداری از ریه شواهدی به نفع آسپیراسیون که با آنتی‌بیوتیک درمان شد. واکسن سل و فلج‌اطفال که برای تمامی نوزادان، پس از ترخیص تزریق می‌شود نیز برای این نوزاد تجویز شد.

"کیوان میرنیا" گفت: نوزاد شرایط خوبی دارد، شیر را تحمل می‌کند و نتیجه آزمایش‌های انجام گرفته خوب است. همچنین ارتباط خیلی خوبی دارد، نیاز به اکسیژن ندارد، کشت خون منفی بوده و شواهدی به نفع عفونت وجود ندارد.

وی افزود: خوشحالیم از اینکه هیچ عوارض غیرقابل درمانی برای نوزاد اتفاق نیفتاده و درحال حاضر با حال کاملاً خوب ترخیص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha