نتایج یک مطالعه جدید هشدار می دهد افرادی که دوره کووید را پشت سر گذاشته اند ممکن است در ماه های پس از ابتلا، در برابر اختلالات روانی آسیب پذیرتر باشند.

کووید ۱۹ احتمال اختلالات روانی را در آینده افزایش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، محققان داده‌های بیش از ۴۶ هزار نفر در ایالات متحده را که آزمایش کووید ۱۹ شأن مثبت بود و تعداد مساوی از افراد مبتلا به سایر انواع عفونت‌های تنفسی را تجزیه و تحلیل کردند. هیچ یک از این افراد از قبل اختلال روانپزشکی شناخته شده‌ای نداشتند.

نتایج این مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به کووید ۱۹ حدود ۲۵ درصد بیشتر از بیماران مبتلا به سایر انواع عفونت‌های تنفسی در چهار ماه پس از ابتلاء به کووید ۱۹، مبتلا به بیماری روانی تشخیص داده می‌شوند.

هنگامی که آنها بر اضطراب و اختلالات خلقی تمرکز کردند، محققان افزایش جزئی اما قابل توجهی در خطر ابتلاء به اختلالات اضطرابی در بین بهبودیافتگان کووید ۱۹ کشف کردند، اما خطر افزایش اختلالات خلقی وجود نداشت.

«لورن چان»، یکی از محققان از دانشگاه ایالتی اورگن، در این باره گفت: «برای افرادی که کووید داشته‌اند، اگر احساس اضطراب می‌کنید، اگر تغییراتی را در نحوه زندگی‌تان از دیدگاه روانپزشکی مشاهده می‌کنید، لازم است به دنبال کمک باشید.»

وی در ادامه افزود: «من نمی گویم هر فردی که به کووید مبتلا می‌شود با این نوع مشکل مواجه می‌شود، اما اگر شروع به نگرانی برای خود یا یکی از اعضای خانواده کنید، چیز عجیبی نیست. قطعاً باید به دنبال مراقبت از خود یا اطرافیان خود باشید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha