رییس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به ایجاد رویکرد واحد در کشورهای درگیر گرد و غبار گفت: مشکل گرد و غبار و ریزگردها باید در فضای دیپلماسی رفع شود.

مشکل ریزگردها باید در فضای دیپلماسی رفع شود

به گزارش سلامت نیوز، «علی سلاجقه»در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به سفر هفته گذشته خود به عراق و سوریه به منظور رفع مشکلات گرد و غبار و ریزگردها و سفر پیش رو به امارات، کویت و ترکیه، گفت: خوشبختانه با این سفرها، رویکرد و حس واحدی دارد اتفاق می‌افتد.  

وی افزود: در سال ۹۰ زمانی که مسئول منابع طبیعی کشور بودم با این کشورها جلسه‌ای برگزار کردیم که در آن زمان رویکردها مثل امروز نبود و موضع واحدی احساس نمی‌شد.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اما  امروز موضع واحد است و کشورهای منطقه به دنبال راهکار برای عملیاتی کردن کار و رفع مشکل ریزگردها هستند.

سلاجقه درعین حال ادامه داد: از آنجا که کشورهای مختلف درگیر این موضوع هستند و فقط به ما مربوط و محدود نمی‌شود؛ طبیعتا اختیار انجام بسیاری از کارها را خودمان به تنهایی نداریم.

وی تأکید کرد: کار باید در فضای دیپلماسی به جلو برود و نسخه عملیاتی آن توسط این کشورها پیچیده و مشکل غبار و ریزگردها رفع شود.

رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: به همین منظور شانزدهم خرداد نشستی با حضور سفرای ۱۵ کشور در سازمان محیط زیست با موضوع دیپلماسی محیط زیست برگزار شد که نتیجه بسیار خوبی داشت و بیست ویکم تیر هم نشستی با وزرای محیط زیست با موضوع تغییر اقلیمی، آب و گرد و خاک برگزار می‌شود.

سلاجقه ابراز امیدواری کرد: در نشست با وزیران یک نقشه بسیار خوب عملیاتی چیده شود و به‌ویژه با همکاری کشورهایی منشأ شرایط موجود هستند، بتوانیم کار را شروع کنیم.

عراق، سوریه، عربستان، اردن، کویت، یمن، عمان، امارات متحده عربی، قطر، بحرین، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، هند، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و روسیه کشورهایی هستند که ایران تحت تاثیر کانون های گرد و غباری آنها قرار دارد که سالانه حدود ۱۴۷ میلیون تن گرد و غبار به هوا بلند می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha