شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 340525

وقتی کودک به دنیا می‌آید گریه کردن نشانه این است که همه چیز خوب است، اما بسیاری عقیده دارند که هرگز نباید نوزاد تازه متولدشده را رها کرد تا گریه کند.

چه وقت باید گریه کردن نوزاد را جدی بگیریم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، کودکان از لحظه به دنیا آمدن باید خود را با زندگی خارج از رحم، گرما و امنیت مادر وفق دهند. ریه‌ های آنها با قرار گرفتن در معرض هوا فعال می‌شود و اولین گریه آنها برای بیرون راندن مایع موجود در ریه‌هاست.

نشانه‌ هایی که می‌گوید گریه کودک شما جدی است

نشانه‌ هایی که می‌گوید گریه کودک شما جدی است

وقتی نوزادتان ساعت‌ها گریه می‌کند طبیعی است که کمی نگران شوید. یک مامای انگلیسی که در طول ۱۰ سال فعالیت خود صدها نوزاد به دنیا آورده می‌گوید: «شما به عنوان والدین کم کم با گریه کودکتان آشنا می‌شوید و متوجه خواهید شد چه گریه‌ای از سوی او طبیعی است.»

پیروسکا کاول می‌گوید: «به عنوان یک قاعده کلی باید بدانید هر ناله‌ای با صدای بلند، زمزمه و خرخر کردن، نفس نفس زدن یا صدای سوت زدن، همگی نشانه‌هایی از این هستند که یک جای کار می‌لنگد.»

در این حالت بهتر است دمای بدن نوزاد را بررسی کنید، به او نگاه کنید، توجه کنید که آیا به حالت عادی شیر می‌خورد یا نه، آیا مثل قبل پوشکش را کثیف می‌کند یا نه. آیا مثل همیشه هوشیار است یا بی‌حال به نظر می‌رسد؟ اگر با بررسی‌های انجام شده متوجه شدید تفاوتی در عاداتش ایجاد شده همیشه به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

نشانه‌ هایی که می‌گوید گریه کودک شما جدی است

نوزاد در حال گریه را رها نکنید

پیروسکا می‌گوید دلایل متعددی برای رها نکردن نوزاد تازه متولد شده در حال گریه وجود دارد. این مامای ۵۵ ساله می‌گوید: «من همیشه به افرادی که تازه پدر و مادر شده‌اند توضیح می‌دهم که بیرون بودن از محل امن برای نوزادان پس از تولد، بدون آنکه ایده‌ای از چیزی که در حال وقوع است داشته باشند چگونه است. نوزاد باید راهی برای برقراری ارتباط پیدا کند تا به خود اطمینان دهد شما هنوز کنارش هستید. درنتیجه نوزاد تازه متولد شده را رها نکنید.»

نوزادان به سه چیز اصلی نیاز دارند: غذا، تعویض پوشک و از همه مهم‌تر نوازش. به یاد داشته باشید با به آغوش کشیدن یک نوزاد تازه به دنیا آمده او را لوس نمی‌کنید. زیرا آن بخش از مغز هنوز رشد نیافته است و این کار به پیوند و تقویت امنیت نوزاد مربوط می‌شود.

برخی معتقدند اینکه اجازه بدهید نوزاد به تنهایی گریه کند می‌تواند به او کمک کند تا یاد بگیرد چطور خود را آرام کند. اما یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد ترک نوزاد در حال گریه هیچ تاثیری بر رشد رفتاری یا دلبستگی او به مادر ندارد. از طرفی متخصصان می‌گویند نوزادان زیر شش ماه باید همواره تحت مراقبت باشند.

نشانه‌ هایی که می‌گوید گریه کودک شما جدی است

نوزاد چقدر باید گریه کند؟

همه نوزادان گریه می‌کنند اما اگر نوزاد شما به مدت یک هفته، سه روز در هفته بیشتر از سه ساعت در روز گریه می‌کند ممکن است کولیک داشته باشد. نوزادان مبتلا به کولیک یا قولنج ممکن است مشت‌های خود را گره کنند، صورتشان قرمز شود یا کمرشان قوس پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha