شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 340541

دکتر علی کشاورز، استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران درباره راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی می گوید: در شرایطی که در معرض تابش آفتاب هستیم حتما از کلاه استفاده کنیم تا صورتمان محافظت شود و بدن با حداقل لباس پوشیده باشد و مجددا می گویم که نوشیدن آب فراوان توصیه می شود.

 چه کنیم در هوای گرم گرمازده نشویم؟

به گزارش سلامت نیوز، گفت وگوی شفقنا زندگی با دکتر کشاورز را می خوانید:

_ هوا به یکباره گرم شده و شاید بسیاری از مردم هنوز آمادگی مواجهه به این هوای گرم را نداشتند چه توصیه هایی برای رفت و آمد در هوای گرما و مقابله با گرمازدگی دارید؟

در این فصل باید مایعات فراوان نوشیده شود چون در این هوا زیاد عرق می کنیم و آب بدن کم می شود. باید به نوعی مایعات بنوشیم که احساس تشنگی نداشته باشیم. احساس تشنگی خطر گرما زدگی را بالاتر می برد. استفاده از سبزی خوردن و سالاد بدون سس و میوه ها در این آب و هوا توصیه می شود چون سبزی خوردن آب فراوانی در خود ذخیره می کند و احساس تشنگی را می گیرد. در شرایطی که در معرض تابش آفتاب هستیم حتما از کلاه استفاده کنیم تا صورتمان محافظت شود و بدن با حداقل لباس پوشیده باشد و مجددا می گویم که نوشیدن آب فراوان توصیه می شود.

_ علایم گرما زدگی چیست؟

علایم به شدت وضعیت بستگی دارد از علایم ساده ای مثل خستگی و کوفتگی تا سرگیجه داریم تا زمانی که بدن بیش از دو درصد وزنش مایعات از دست بدهد و ممکن است حتی تعادل روحی از دست برود و روی آسفالت داغ کفش هایش را در بیاورد و با پای برهنه روی زمین داغ بدود. یعنی گرمازدگی می تواند تا از دست رفتن تعادل روانی پیش برود. میزان گرمازدگی متفاوت است.

_ شغل برخی ایجاب می کند در مدت زمان بیشتری بیرون از خانه باشند چه توصیه ای به این افراد می شود؟

حداقل این است که این افراد آب خوردن همراه داشته باشند حداقل مصرف مایعات توصیه می شود. من در مورد برخی از آقایان راننده تاکسی و آژانس می بینم که در صندوق عقب نوشیدنی و فلاکس دارند تا نوشیدنی خنک داشته باشند و مرتبا مایعات مصرف می کنند در ساعاتی که بیرون از خانه هستیم نوشیدن مایعات در این درجه آب و هوا واجب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha