شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 340566

نرمی استخوان در کودکان یک اختلال متابولیسم استخوان است که به دلیل کمبود ویتامین D یا متابولیسم معیوب این ویتامین ایجاد می‌شود. به گزارش کودک سالم و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انجمن پزشکی

علائم و درمان نرمی استخوان در کودکان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران از وبسایت العین، نرمی استخوان در کودکان یک اختلال متابولیسم استخوان است که به دلیل کمبود ویتامین D یا متابولیسم معیوب این ویتامین ایجاد می‌شود.

 انجمن پزشکی و جراحی ارتوپدی آلمان، اعلام کرد که کمبود ویتامین D در بدن به دلیل عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می‌دهد، زیرا نور خورشید به بدن کمک می‌کند ویتامین D بسازد که برای سلامت استخوان‌ها مهم است. به همین دلیل است که ویتامین D را «ویتامین آفتاب» می‌نامند.

علائم استئومالاسی در کودکان عبارتند از استخوان‌های نرم و تغییر شکل‌پذیر، اختلالات راه رفتن مانند لنگش، خمیدگی پاها به سمت داخل (به شکل X) یا بیرون (به صورت حرف O)، انحنای پشت ستون فقرات و دنده، قفسه‌سینه به شکل زنگ، پوسیدگی دندان و قرار گرفتن مکرر استخوان در معرض شکستگی.

برای درمان نرمی استخوان، بدن باید به اندازه کافی ویتامین D را از طریق قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید، همراه با خوردن غذاهای غنی از آن مانند ماهی و محصولات لبنی تأمین کند. در موارد کمبود شدید می‌توان به مکمل‌های ویتامین D متوسل شد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha