رئیس مركز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: به علت وجود تعداد زیاد جانبازان شیمیایی در كشور، پزشكان ایرانی تجارب زیادی در درمان جانبازان شیمیایی دارند.

پزشكان ایرانی در درمان جانبازان شیمیایی تجارب زیادی دارند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، محمد‌علی جوادی گفت: خوشبختانه جانبازان شیمیایی با ضایعه چشمی مشكل درمانی ندارند چرا كه تجارب و دستاوردهای پزشكان در این بخش، بینایی قابل قبولی را به بسیاری از جانبازان برگردانده است.
وی ادامه داد: بر این اساس نیازی به اعزام جانبازان به خارج از كشور وجود ندارد و تاكنون با اقدامات انجام شده شامل ساده‌ترین روش‌ها تا پیوند قرنیه و پیوند سلول‌های بنیادی، تا حدود قابل قبولی موفق به حفظ دید جانبازان شیمیایی شده‌ایم.
رئیس مركز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: جدید‌ترین تحول در درمان جانبازان شیمیایی كِشت سلول‌های بنیادی یا ریشه‌ای است كه اگرچه در مراحل اولیه قرار دارد اما تاكنون نتایج رضایت‌بخشی را به همراه داشته است.
وی با اشاره به نخستین فراخوان جانبازان شیمیایی با ضایعات شدید چشمی اظهار داشت: در این فراخوان كه روزهای 25 تا 27 اردیبهشت ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود با حضور پزشكان معالج آن‌ها ضمن معرفی روش‌های درمانی انجام شده، پروتكل درمانی یكسانی تدوین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha