سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: وضعیت کنونی کرونا از لحاظ تعداد مراجعه، بستری و فوت خوشحال کننده است، اما در واقع اطمینان‌بخش کامل نیست.

وضعیت خوب کنونی کرونا اطمینان‌بخش نیست

به گزارش سلذمت نیوز به نقل از  ایرنا، حسین شیبانی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: در چند هفته گذشته سیر مراجعه و بستری به مراکز درمانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود روند کاهشی قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در چند هفته گذشته به طور میانگین تعداد بستری های روزانه ۲ نفر بود، ابراز داشت: شرایط کنونی وضعیت کنترل شده است، و ریشه کنی کامل این بیماری نیست.

شیبانی با بیان اینکه طی چند هفته گذشته در بخش‌های مراقبت ویژه بستری و فوتی نداشتیم، اظهار داشت: وضعیت ایجاد شده به خاطر واکسیناسیون به موقع و اجرای روش‌های پیشگیری از جمله پرهیز از تجمعات و استفاده از ماسک محقق شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت اولیه در واکسیناسیون در شرق استان سمنان خیلی خوب بود، افزود: براساس اعلام سامانه رصد خانه سلامت در حال حاضر تزریق نوبت اول واکسن در شهرستان‌های شاهرود و میامی ۸۶ درصد، نوبت دوم ۸۰ درصد و نوبت سوم ۴۳ درصد است.

شیبانی اظهار داشت: هر هفته که می گذرد واکسیناسیون نوبت سوم در شرق استان سمنان یک دهم درصد افزایش پیدا می‌کند این نشان از اطمینان کامل مردم به وضعیت فعلی است که این امر نگران کننده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه روند مراجعه کننده مشکوک به کرونا و بستری در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود ادامه دارد، گفت: اگر واکسیناسیون به این کندی پیش برود و شیوه نامه‌های حفاظت شخصی به ویژه استفاده از ماسک انجام نشود، امکان همه گیری دوباره این بیماری وجود دارد.

وی تکمیل تزریق دُز اول و دوم به ویژه دُز سوم را ضروری خواند و ابراز داشت: مرحله تزریق دُز چهارم در حال برنامه ریزی است تا به سمت ریشه کنی کامل پیش برویم.

اکنون در وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ شاهرود آبی و میامی زرد است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha