یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 340614

برخی اعتقاد دارند که پس از تزریق واکسن، فرد ممکن است دچار کرونای شدید شود، ولی این باور فاقد مدارک و مستندات علمی است. با توجه به این‌که در جهان میلیاردها نفر واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، اگر این حرف درست بود، باید شدت ابتلا به کرونا در جهان و لذا میزان مرگ‌و میر بیشتر می‌شد

چرا برخی حاضر به تزریق واکسن کرونا نیستند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن پاسخ تفصیلی به شبهه‌هایی که در مورد واکسن کرونا وجود دارد، گفت: باید این مخالفت‌ها را به رسمیت بشناسیم و به جای واکنش‌های احساسی یا زدن برچسب به این افراد، در پی ارائه اطلاعات علمی، صادقانه، شفاف و قابل درک جهت اقناع این افراد باشیم.

 دکتر نسترن کشاورز محمدی درباره باورها و شبهاتی که در مورد واکسن کووید-۱۹ وجود دارد، گفت: شروع همه‌گیری کرونا و تلاش متخصصان برای تولید واکسن، بحث واکسیناسیون و موافقان و مخالفان آن را مجدداً بر سر زبان‌ها انداخت. مانند هر پدیده دیگری، طبیعی است که افراد دیدگاه‌های متفاوتی در مورد واکسیناسیون داشته باشند؛ چون افراد شرایط و تجارب متفاوتی در زندگی دارند که روی دیدگاه و تصمیم‌گیری آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان این‌که موضوع واکسیناسیون علیه بیماری‌های واگیر، اصل پذیرفته شده‌ای در میان متخصصان سلامت عمومی است، عنوان کرد: در برخی کشورها، افراد معدودی به دلایلی با آن مخالفت می‌کنند. به دلایلی این مخالفت‌ها شاید در مورد واکسیناسیون علیه کرونا بیشتر باشد و یا حداقل بیشتر در رسانه‌ها مطرح می‌شود. در کشور ما هم مانند اغلب کشورها برخی افراد به دلایلی، مخالف انجام واکسیناسیون هستند و یا موافق نیستند، حتی اگر به دلایلی چون اجبار واکسن کرونا را زده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha