دانشگاه علوم پزشکی ایران در بین بیش از 1400 دانشگاه از 106 کشور دنیا موفق به کسب رتبه برتر جهان در نظام رتبه بندی بین المللی 2022 تایمز در شاخص سلامت و رفاه به مردم شد.

دانشگاه علوم پزشکی ایران برترین دانشگاه جهان در ارائه خدمات سلامت و رفاه به مردم شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر مهدی مقتدایی، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران از کسب رتبه برتر دانشگاه در رتبه بندی تاثیر تایمز خبر داد و گفت: در آخرین رتبه بندی تاثیر تایمز 2022 میلادی در زمینه شاخص سلامت و رفاه و ارائه خدمات بهداشتی به مردم، دانشگاه علوم پزشکی ایران موفق شد در بین بیش از 1400 دانشگاه شرکت کننده در این رتبه بندی از 106 کشور دنیا، از میان 1100 دانشگاه رتبه بندی شده، مقام برتر را در جهان کسب کند.
 
وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین و جدیدترین رتبه بندی در دنیا، رتبه بندی «تاثیر» تایمز است که میزان تاثیر فعالیت های دانشگاه ها در جامعه و برای حرکت و دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل می سنجد و کشورها موظف هستند تا سال 2030 میلادی، گزارش اقدامات انجام شده برای تحقق این 17 هدف جهانی را ارائه دهند.
 
به گفته وی، بیشتر این اهداف شامل مسائل بهداشت و سلامت، زیست محیطی، رفاهی، مسائل جمعیت و سالمندی، مصرف انرژی و توسعه شهری است و شاخص سلامت و رفاه جزو سومین و از مهمترین اهداف توسعه پایدار سازمان ملل است.
 
مقتدایی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته، دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان نخستین و برترین دانشگاه خاورمیانه در این رتبه بندی بوده است، افزود: در رتبه بندی تاثیر تایمز ( 2022 Times Impact Rankings)، دانشگاه علوم پزشکی ایران علاوه بر کسب رتبه برتر در شاخص سلامت و رفاه، موفق به کسب رتبه هفتم در زمینه کیفیت آموزش ارائه شده در سطح جامعه شد.
 
وی با اشاره به جمعیت گسترده تحت پوشش دانشگاه؛ تلاش در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، ارائه خدمات جامعه محور در شهرها، شهرستان ها و مناطق روستایی محروم تحت پوشش، خدمات رسانی به مهاجرین در مناطق تحت پوشش بدون هیچ تبعیض و تلاش برای ارتقای سطح سواد سلامت جامعه، حمایت های رییس دانشگاه و تلاش دلسوزانه خانواده بزرگ دانشگاه را از مهم ترین دلایل کسب این موفقیت دانست و یاد آور شد که این دانشگاه مفتخر است خدمات سلامت و رفاه را در مناطق کم برخوردار ارائه دهد.
 
مقتدایی از همکاری جمعی واحدهای مختلف و حمایت رئیس دانشگاه برای کسب این دستاورد بزرگ، تقدیر کرد و افزود: تمام تلاش خود را برای ارتقاء خدمات جامعه محور و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی ایران در عرصه های ملی و  بین المللی به کار خواهیم گرفت.


بر اساس گزارش موسسه رتبه بندی بین المللی تایمز، در این رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز توانست مقام هفتم دنیا را کسب نماید و در کنار دانشگاه علوم پزشکی ایران نماینده شایسته ای در جهان باشد.


گفتنی است، این رتبه بندی تنها سیستمی است که دانشگاه‌های جهان را برای پاسخگویی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) ارزیابی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha