فروردین ماه امسال، فیلمی در فضای مجازی مبنی بر کتک زدن یکی از مددجویان توسط عوامل مرکز نگهداری معلولان منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت. این فیلم موجب اعتراض کاربران و جریحه دار شدن افکار عمومی شد.

بهزیستی: مراکز متخلف بهزیستی بدون تذکر تعطیل می‌شوند/ ضرب وشتم مددجو در برخی استان‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز و موسسات غیردولتی سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز نگهداری سالمند، معلول، معتاد و بیمار روان در صورتی که تخلفی در حوزه فوت و ضرب و شتم دار داشته باشند یا اینکه تخلف آنها افکار عمومی را جریحه دار کند، فرآیند تذکر طی نمی‌شود و راسا تعطیل می‌شوند.

بابک قانعی با بیان اینکه خیریه‌ها و موسسات غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور طبق ضوابط انقلابی عمل می‌کنند، افزود: این موسسات، واسطه‌های خوبی برای همکاری با دستگاه‌های دولتی هستند اما بر اقدامات آنها نظارت می‌شود و در صورت تخلف به استناد ماده ۵۸، پس از تذکر اول و دوم، پروانه آنها ابطال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده ۵۸ دستورالعمل تاسیس، اداره و انحلال مراکز و موسسات غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور، فرآیند رسیدگی به تخلفات مراکزو مؤسسات غیردولتی در صورتی که هر یک از مراکز و موسسات غیردولتی موضوع این دستورالعمل، مقررات عمومی یا تخصصی سازمان را در ارتباط با فعالیت های خود رعایت نکنند و این امر در بازدید صورت گرفته توسط مدیران و کارشناسان مامور سازمان در هر رده سازمانی اعم از ستاد، استان و شهرستان مشهود باشد یا از سوی سایر مراجع ذی صلاح تشخیص داده شده و اعلام شود، در فرآیند رسیدگی به تخلفات قرار خواهند گرفت که مراحل آن شامل تذکر، بازدید پس از تذکر، اخطار اول، بازدید پس از اخطار اول، اخطار دوم، بازدید پس از اخطار دوم، صدور رای و تجدید نظر است.

مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز و موسسات غیردولتی سازمان بهزیستی کشور گفت: مواردی از تخلف موسسات دیده شده است که از جمله آن می‌توان به تخلف یک موسسه نگهداری در البرز اشاره کرد که تعطیل شد.

ضرب و شتم مددجو در برخی استان‌ها

قانعی با اشاره به اینکه اخیرا ۱۰ مورد تخلف در چند استان داشتیم، تصریح کرد: همچنین موارد ضرب و شتم و فوت مددجو در استان‌های دیگر داشتیم که البته گاهی موسسه در این موارد مقصر نیست به طورمثال فوت سالمند در مراکز سالمندان به خاطر سن اتفاق می‌افتد اما اگر موارد اینچنینی براساس کاهلی یا اهمال مرکز باشد، تعطیل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید شان مددجو در مراکز نگهداری حفظ شود، گفت: موارد ضرب و شتم و فوت نسبت به تعداد مراکز اندک است.

به گزارش ایرنا، فروردین ماه امسال، فیلمی در فضای مجازی مبنی بر کتک زدن یکی از مددجویان توسط عوامل مرکز نگهداری معلولان منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت. این فیلم موجب اعتراض کاربران و جریحه دار شدن افکار عمومی شد.

در پی فیلم پخش شده از مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران روانی مزمن ایرانا واقع در استان البرز، سریعا گروهی از سوی کارشناسان بهزیستی تشکیل داده شد و مجوز این مرکز باطل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha