دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 340688

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۵۲ نفر رسید.

کرونا جان ۲ هموطن را گرفت/بستری ۳۲ بیمار جدید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، از دیروز تا امروز ۲۳ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۸۰ نفر رسید.  تا کنون هفت میلیون ۵۹ هزار و ۲۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۳۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۲ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۲۸۰ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۸۴۳ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۲۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۱ هزار و ۷۳۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

 کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

به گفته بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دولت مردمی مبارزه با کرونا را به عنوان نخستین اقدام در اولویت قرار داد، تهیه واکسن شتاب گرفت و با حضور مردم در رده های مختلف انتظامی، بسیج نیروهای جهادی و غیره مساجد، مراکز، استادیوم ها محل تزریق واکسن شد و در روز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق و در هفته حدود هشت میلیون تزریق انجام شد و ما رکورد جهانی داریم که نشان دهنده قدرت است.

وی افزود: با استفاده از نوع واکسن نو ترکیب و ویروس کشته شده ایمنی جمعی علیه کرونا ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha