چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 340695

در حالی که همه زنان در مقطعی به یائسگی می‌رسند، سن شروع و علائم برای هر فرد متفاوت است. با این حال، یکی از علائم رایج یائسگی ریزش مو است.

آیا ریزش مو در یائسگی طبیعی است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، یائسگی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد حداقل 12 ماه قاعدگی نداشته باشد.در دوران یائسگی، سطح هورمون‌های استروژن و پروژسترون کاهش می‌یابد. از آنجایی که این هورمون‌ها در رشد مو نقش دارند، ریزش مو ممکن است رخ دهد. همچنین می‌تواند منجر به نازک شدن مو شود و سرعت رشد موها دیگر مانند معمول نباشد.

کاهش پروژسترون و استروژن همچنین باعث افزایش آندروژن‌ها می‌شود که هورمون‌های مردانه هستند و در زنان به مقدار کمتری نسبت به مردان یافت می‌شوند. آندروژن‌ها می‌توانند باعث کوچک شدن فولیکول‌های مو روی سر و در نتیجه ریزش مو شوند.

علل دیگر می‌تواند شامل سطوح بالای استرس و همچنین کمبود مواد مغذی باشد.

آیا ریزش مو در یائسگی طبیعی است؟

نحوه درمان ریزش مو در یائسگی

نازک شدن یا ریزش مو در دوران یائسگی می‌تواند سخت باشد، اما راه‌هایی برای درمان آن وجود دارد.

کنترل استرس

تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی می‌تواند باعث افزایش سطح استرس شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، تعادل مجدد هورمون‌ها می‌تواند دشوار باشد. برای کنترل استرس، می‌توانید تکنیک‌های کاهش استرس مانند یوگا، مراقبه و تکنیک‌های آرامش تنفسی را امتحان کنید.

ورزش

از آنجایی که یائسگی با افزایش وزن، مشکلات شناختی و اختلالات خواب مرتبط است، ورزش می‌تواند به کاهش این اثرات کمک کند.

یک رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی نقش حیاتی در تعادل هورمونی دارد. تحقیقات نشان داده است که زنانی که در دوران یائسگی ریزش مو را تجربه می‌کنند ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکنند. خوردن یک رژیم غذایی متعادل که دارای مواد مغذی بالایی است می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند.

مراقبت ملایم از مو

باید مراقبت ملایم از مو را انجام دهید و از استفاده از ابزارهای حالت‌دهنده گرم شده، از جمله سشوار، صاف کننده، اتوی فر و بیگودی داغ اجتناب کنید.

همچنین در صورت امکان باید از رنگ کردن موهای خود اجتناب کنید و در صورت نیاز یک رنگ کاملا طبیعی انتخاب کنید.

استفاده از نرم‌کننده‌ای که برای موهای شما آبرسان و مغذی است، باعث سلامت موها و تقویت رشد مو می‌شود.

درمان‌های لیزری

درمان‌های لیزری که به عنوان نوردرمانی نیز شناخته می‌شوند، با اعمال نور با شدت کم به پوست سر کار می‌کنند و واکنشی را ایجاد می‌کنند که سیگنال رشد موهای جدید را نشان می‌دهد. تصور می‌شود که نور باعث افزایش تعداد فولیکول‌های مو و افزایش استحکام مو می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha