سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 340727

مقامات بهداشتی اتحادیه اروپا درباره افزایش مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا درپی گسترش زیرسویه‌های امیکرون هشدار دادند.

افزایش خطر مرگ بر اثر کرونا با گسترش زیرسویه‌های امیکرون

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،گرچه همه گیری کرونا در بسیاری از کشورهای جهان تحت کنترل درآمده است و آمارهای مربوط به مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ به میزان قابل توجهی کاهش یافته، اما مقامات بهداشتی اتحادیه اروپا می‌گویند ممکن است بار دیگر شاهد رشد افسارگسیخته آمار تلفات ناشی از این بیماری باشیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس پیشگیری از بیماری‌های اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دو زیرسویه گونه امیکرون به نام BA.۴ و BA.۵ در حال حاضر با قدرت بیشتری نسبت به سایر سویه‌های کرونا در حال گسترش در اروپا هستند. همین موضوع می‌تواند بار دیگر باعث افزایش شمار موارد بستری در بیمارستان و در نهایت بالا رفتن مجدد مرگ و میرهای ناشی از این ویروس بشود.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد زیرسویه BA.۵ تا سی‌ام ماه مِی ۸۷ درصد موارد ابتلا در کشور پرتغال را به خود اختصاص داده است. سازمان جهانی بهداشت این دو زیرسویه گونه امیکرون را در ماه مارس در لیست خود گنجاند و مرکز کنترل و پیگیری بیماری‌های اتحادیه اروپا آن‌ها را در موارد بسیار نگران کننده طبقه بندی کرده است.

با این حال، دانشمندان می‌گویند دو زیرسویه BA.۴ و BA.۵ قابلیت بیشتری برای ابتلا به کرونا شدید نسبت به سایر زیرسویه‌ها امیکرون را ندارند، اما از آنجا که قدرت سرایت بیشتری نسبت به بقیه دارند، می‌توانند افراد بیشتری را درگیر کرده و باعث افزایش تلفات بیماری شود.

مقامات بهداشتی اتحادیه اروپا می‌گویند شواهد حاکی از آن است که به دلیل قدرت بالای سرایت این دو زیرسویه جدید، در نهایت آن‌ها به عامل بیماری‌زای غالب ویروس کرونا در جهان تبدیل خواهند شد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نیز هفته گذشته اعلام کرد دو زیرسویه BA.۴ و BA.۵ تنها مسئول ۱۳ درصد از موارد ابتلا به کرونا در این کشور هستند. با این وجود، به دلیل قدرت سرایت بیشتر، خطر بالایی برای تبدیل شدن این دو زیرسویه به عاملان اصلی انتشار کووید ۱۹ در ایالات متحده وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha