شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 340807

برخی عادت ها ممکن است به ظاهر سالم به نظر برسند اما در واقع برای بدن مضر هستند.

عادت های ظاهرا سالم اما مضر

به گزارش سلامت نیوز به نقل بهداشت نیوز، ورزش صبحگاهی گزینه عالی برای حفظ سلامتی بدن است. با این حال، اگر ساعت مناسبی که باید بخوابید ورزش کنید یا زمان خواب را به خاطر انجام فعالیت های ورزشی کم کنید نتیجه معکوس می گیرید چون خواب غیر استاندارد با افزایش گرسنگی و مصرف غذا، افزایش وزن و چاقی مرتبط است.

عادت های ظاهرا سالم اما مضر

هر روز ورزش کردن

برای این‌که واقعاً زندگی شما تغییر کند، یک برنامه تمرینی منظم می‌تواند کمک کننده باشد اما همیشه باید هر ۷ تا ۱۰ روز یک روز را برای استراحت خود در نظر بگیرید چون بدن نیاز به ترمیم پارگی‌های میکروسکوپی در بافت عضلانی و متعادل کردن مجدد سطح اسید لاکتیک و گلیکوژن دارد.

خوابیدن بیش از حد

خواب زیاد هم خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری عروق کرونر قلب، دیابت، اضطراب و چاقی را در بزرگ سالان افزایش می‌دهد.

مصرف نکردن چربی کافی

البته این مربوط به چربی‌ های سالم است. وجود چربی بخشی از یک رژیم غذایی سالم است و بدن ما به آن نیاز دارد. چربی‌ها به جذب ویتامین‌ها، افزایش رشد سلولی، سلامت مغز و چشم، بهبودی و تولید هورمون کمک می‌کنند و بهترین منبع انرژی برای بدن ما هستند.

چربی سالم را می‌توان در پنیر و تخم مرغ، کره، زیتون یا روغن کانولا، آجیل، دانه‌های چیا یا کتان پیدا کرد. فقط سعی کنید از چربی‌های ترانس حاصل از روغن‌های هیدروژنه که اغلب در غذاهای فراوری شده یافت می‌شوند، استفاده نکنید.

نخوردن زرده تخم‌مرغ

زرده دارای مقدار زیادی ویتامین و تقریباً اندکی از هر ماده مغذی مورد نیاز بدن ماست اما وقتی زرده را حذف می‌کنید، بیش از نیمی از مواد مغذی را دور می‌ریزید. علاوه بر این، زرده حاوی کولین است، یک ماده مغذی کمیاب که برای ساختن غشای سلولی استفاده می‌شود و نقش خاصی در مغز دارد.

جایگزین کردن سالاد به جای پروتئین
 

سالادها برای سلامتی عالی هستند، اما اگر معده خود را با کاهو پر می‌کنید ممکن است فضای کافی برای مقدار مناسب پروتئین باقی نگذارید. پروتئین در ایجاد و نگهداری هر سلولی در بدن نقش دارد. نرسیدن پروتئین به بدن سیستم ایمنی، مو و ناخن را ضعیف می‌کند.

نوشیدن بیش از حد آب
 

هیدراسیون بیش از حد بدن، زمانی اتفاق می‌افتد که مقدار نمک و دیگر الکترولیت‌ها در بدن شما بیش از حد رقیق می‌شود و عملکرد منظم بدن را به خطر می‌اندازد. همچنین، نوشیدن مداوم آب سطح سدیم خون را کاهش می‌دهد که می‌تواند باعث متورم شدن سلول‌های بدن از جمله سلول‌های مغز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha