عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت بزرگ در مدیریت و کنترل بیماری کرونا ثمره کار خستگی‌ناپذیر دولت و کادر درمان کشور است.

موفقیت بزرگ در کنترل کرونا ثمره کار خستگی‌ناپذیر کادر درمان است

جعفر قادری در گفت و گو با ایرنا افزود: کنترل بیماری کرونا یک کار به یادماندنی از سوی وزارت بهداشت و دولت مردمی بود و ما در این حوزه، شاهد تلاش بی‌وقفه دولت و کادر درمان بودیم.

وی با اشاره به صفر شدن آمار فوتی‌های بیماری کرونا در کشور در روزهای ۱۲ و ۲۰ خرداد، اظهار داشت: باید از کادر درمان و همه دست اندرکاران حوزه سلامت به خاطر موفقیت در کنترل بیماری کرونا قدردانی کرد. دولت سیزدهم از همان ابتدای کار همه تلاش خود را برای مهار بیماری کرونا در کشور به کار گرفت و موفقیت در مهار کرونا یک اقدام به یادماندنی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ایران در بحث بیماری کرونا امروز به جایگاهی رسید که واکسن مورد نیاز خود را تولید می‌کند و حتی قادر به صادرات این محصول است.

قادری خاطرنشان کرد: به دنبال اقدامات موفقیت‌آمیز دولت آقای رئیسی در مهار بیماری کرونا امروز شرایط کشور عادی شده و فعالیت‌ها از سر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ بود که وزارت بهداشت از ورود کرونا به کشور با ابتلای ۲ مورد قطعی به این بیماری خبر داد و راه این ویروس منحوس به کشور ما باز شد و آهسته‌آهسته به سایر استان‌ها، شهرها و روستاها رسید.

مردم ایران فراز و نشیب‌های زیادی را با کرونا تجربه کردند و در شرایط بحرانی و در میدان خیز پنجم کرونا درحالی‌که روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دادند، دولت سیزدهم توانست در گام اول با تأمین ۱۰۰ میلیون دز واکسن و آغاز نهضت واکسیناسیون، مطالبه اجتماعی را از هشتگ واکسن بخرید به هشتگ واکسن بزنید، تغییر دهد.

مدیریت دولت مردمی در مورد واکسیناسیون عمومی باعث شد کشور با کاهش آمار مرگ و میر از ۷۰۰ نفر در روز به کمتر از ۲۰۰ نفر در پیک اُمیکرون برسد و موفق شد بسیاری از نگرانی‌ها را در خصوص ابتلا به کرونا یا فوت از این طریق واکسیناسیون کاهش یافت.

با حمایت‌های مردم و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای بهداشتی و درمانی، بیماری کرونا در ایران کنترل و مهار شده و بیش از یک ماه است که شمار  مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی در کشور ما، تک رقمی است.

 وزیر بهداشت برای اولین بار ۱۲ خرداد و ۲۰  خرداد اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ بیمار فوتی ناشی از کرونا نداشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha