سازمان جهانی بهداشت واکسن‌های به روز رسانی شده علیه امیکرون را برای مقابله با کرونا پیشنهاد کرد.

سازمان جهانی بهداشت: برای دوز تقویتی از واکسن وفق پذیر با امیکرون استفاده کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، با فروکش کردن نسبی همه‌گیری کووید ۱۹ در جهان، تمایل مردم برای تزریق واکسن کرونا کاهش یافته است. با این حال، رفتار این ویروس هنوز برای دانشمندان قابل پیشبینی نیست. از این رو، استفاده از واکسن به عنوان نخستین راهکار برای مقابله با بیماری همچنان ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد بهتر است برای دوز تقویتی (دوز سوم) از واکسن‌هایی استفاده شود که در مقابل سویه امیکرون به روز رسانی شده اند و باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

به ویژه افرادی که از نسخه اولیه واکسن‌های کرونا استفاده کرده‌اند، برای ایجاد مصونیت در برابر سویه امیکرون بهتر است واکسن به روزرسانی شده را دریافت کنند. مدرنا و فایزر، دو غول داروسازی جهان نسل بعدی واکسن‌های کرونای خود را توسعه داده‌اند که علاوه بر نسخه اولیه کووید ۱۹، می‌تواند فرد را در مقابل سویه امیکرون نیز مصونیت بخشد.

هفته گذشته شرکت مدرنا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نسخه جدید واکسن این شرکت بسیار موثرتر توانایی مقابله با سویه امیکرون را دارد.

آژانس دارویی اروپا در این رابطه اعلام کرد روند بررسی واکسن‌های دو غول داروسازی آمریکا در وفق پذیری با سویه امیکرون را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سویه امیکرون آخرین سویه کووید ۱۹ محسوب می‌شود که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی مشاهده شد. این سویه به دلیل آنکه قابلیت سرایت بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد، هم اینک به سویه غالب جهان تبدیل شده است. با این حال، خوشبختانه نرخ مرگ و میر ناشی از امیکرون پایین‌تر از سایر سویه‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha