یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 340889

یک مطالعه اخیر آلمانی نشان داد که پوست یک زن روی سینه، دست ها و بازوهای او تأثیر زیادی بر سن او دارد. به عبارت دیگر، فقط صورت شما نیست که باید نگران پیری خود باشید، بلکه پوست شما نیز هست.

8 راه برای جوان ماندن پوست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پیورلوکس مدیکال بر کسی پوشیده نیست که پیری اجتناب ناپذیر است. اما، اگر باید پیر شوید، چرا هر کاری که می توانید انجام ندهید تا آن را تا آنجا که ممکن است به تعویق بیندازید؟ به نظر می رسد بیشتر از ژن های شما ، خورشید است که شما را پیر می کند.

این توصیه ها به شما کمک میکند ظاهر شادابتری داشته باشید.

1. از نور خورشید دوری کنید

در حالی که درست است که خورشید تنها عامل در ظاهر کلی پوست شما نیست، اما نقش مهمی ایفا می کند. در واقع، آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید (اشعه های UVA و UVB) مسئول حدود 90 درصد از علائم قابل مشاهده پیری پوست شما است. اشعه ماوراء بنفش الاستین را در پوست شما تجزیه می کند و باعث ایجاد ظاهری شل و کدر، چین و چروک، لکه های پیری، رنگ ناهموار پوست و موارد دیگر می شود.

همیشه (همیشه، همیشه، همیشه) از یک ضد آفتاب با کیفیت خوب با درجه SPF حداقل 30 استفاده کنید و مطمئن شوید که یک ضد آفتاب با طیف گسترده است - به این معنی که به مسدود کردن اشعه های UVA و UVB کمک می کند. به خاطر داشته باشید که تابش نور خورشید چه آفتابی باشد چه نباشد، از بین می رود، بنابراین مطمئن شوید که هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید. و به خاطر داشته باشید که برای حداکثر محافظت هر چند ساعت یک بار مجددا استفاده کنید.

2. مقدار زیادی آب بنوشید

یکی دیگر از نکات کلیدی برای داشتن پوستی جوان تر، آبرسانی است. شما باید روزانه 8 لیوان آب تصفیه شده مصرف کنید تا پوست شما درخشان شود و از سلامتی مطلوب حمایت کند. کم آبی می تواند به سرعت باعث خشکی و کدر شدن پوست شما شود - با تاکید بر چین و چروک و پیری. نوشیدن آب کافی در هر روز، بافت و سلول های پوست شما را پر می کند و به پوست جوان تر و سالم تر ظاهر می شود.

3. استراحت کافی داشته باشید

یکی دیگر از نکات کلیدی برای حفظ ظاهری جوان این است که به سادگی کمی استراحت کنید! هنگامی که می خوابید، بدن شما به طور مداوم هورمون هایی را ترشح می کند که باعث گردش و تجدید سلول می شود. از این زمان به نفع خود استفاده کنید - این زمانی است که باید از مواد فعال ضد پیری مانند رتینوئیدها و بتا هیدروکسی اسید استفاده کنید که هم لایه بردار قوی و هم پاک کننده چین و چروک هستند. اما به خاطر داشته باشید که اینها حساسیت شما را به نور خورشید افزایش می دهند، بنابراین در مورد کرم ضد آفتاب بیشتر مراقب باشید.

برای اینکه قدمی فراتر بردارید، به یک روبالشی ساتن ارتقا دهید. با گذشت زمان، پرت کردن و چرخاندن پارچه های خشن تر، مانند پنبه، می تواند به تجزیه کلاژن در پوست شما کمک کند و منجر به چین و چروک شود.

4. از مرطوب کننده به طور منظم استفاده کنید

در حالی که آب به پوست شما کمک می کند تا از درون به بیرون هیدراته بماند، شما همچنین می توانید با اطمینان از اینکه به طور مداوم از نوع مناسب مرطوب کننده استفاده می کنید به آن کمک کنید. پوست هیدراته نه تنها بهتر به نظر می رسد، بلکه قوی تر است و بهتر می تواند با هر گونه تحریک کننده مبارزه کند. مرطوب‌کننده‌ها از دو جزء تشکیل شده‌اند که به پوست شما کمک می‌کنند تا احساس نرمی و لطافت داشته باشید: مرطوب‌کننده‌ها که آب را از هوا به پوست شما می‌کشند و نرم‌کننده‌ها که به تقویت سد چربی پوست و حفظ رطوبت کمک می‌کنند. کرم ها و مرطوب کننده ها همه یکسان ساخته نمی شوند. استفاده از محصولات Clinical Grade با جذب و نفوذ بهتر در پوست، همچنین با مواد فعال بالاتر، برای بهترین نتایج، و با حمایت مطالعات بالینی ثابت شده برای درمان و محافظت از پوست، مهم است. محصولات مراقبت از پوست با درجه بالینی با این نتایج، فقط در مراکز پزشکی مانند ما فروخته می شوند.

5. از رژیم غذایی غنی از گیاهان استفاده کنید

مزایای رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات بسیار زیاد است. آنها مواد مغذی کلیدی را فراهم می کنند که به پیری سالم کمک می کند و بدن شما را جوان نگه می دارد، هم در داخل و هم از بیرون. میوه ها و سبزیجات همچنین مصرف مواد مغذی گیاهی را افزایش می دهند که به بدن شما کمک می کند تا از اثرات مخرب رادیکال های آزاد موجود در محیط جلوگیری کند. سعی کنید یک رژیم غذایی سالم متشکل از میوه ها و سبزیجات، مکمل با غلات کامل و پروتئین های سالم و بدون چربی داشته باشید.

6. حرکت کنید

فعال ماندن برای حفظ وزن سالم مفید است، اما آیا می دانستید که ثابت شده است که به شما کمک می کند جوان تر به نظر برسید؟ تحقیقات نشان داده است که ورزش شدید، به ویژه تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT)، می تواند پیری شما را در سطح سلولی تقریباً 10 سال کند کند. اما مزایا به همین جا ختم نمی‌شود - ورزش همچنین جریان خون را افزایش می‌دهد، اکسیژن و مواد مغذی حیاتی را در سراسر بدن شما حرکت می‌دهد و ظاهری جوان‌تر را به همراه دارد. علاوه بر این، ورزش منظم برای حفظ قدرت و توده عضلانی حیاتی است، که همچنین دارای مزایای سلامتی زیادی است و می تواند سال ها به طول عمر شما بیافزاید.

7. یک روال خوب ایجاد کنید

در حالی که اقداماتی وجود دارد که می توان برای کمک به معکوس کردن آسیب به پوست شما انجام داد، جلوگیری از آسیب قبل از شروع آن بسیار ساده تر است. یک روال مراقبت از پوست را به عادت روزانه خود تبدیل کنید. سعی کنید از یک پاک کننده و لایه بردار ملایم استفاده کنید و مطمئن شوید که از درمان ها و سرم های مناسب برای نوع و نیازهای پوست خود استفاده می کنید. و حتما از مرطوب کننده روزانه استفاده کنید تا خاصیت ارتجاعی پوست خود را افزایش داده و آن را هیدراته نگه دارید.

8. مصرف الکل و کافئین را محدود کنید

در حالی که ما یک مارتینی یا لاته خوب را به اندازه نفر بعدی دوست داریم و هر دو را الکل دوست داریم و کافئین زمانی که در حد اعتدال مصرف شود می تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد و مصرف بیش از حد آن می تواند پوست شما را خراب کند. هر دو می توانند بدن شما را کم آب کرده و مواد مغذی کلیدی را از بدن شما سلب کنند. بدتر از آن این است که برخی از این اثرات می توانند دائمی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha