در مراسمی که به مناسبت روز جهانی اهدای خون برگزار شد، کارکنان استارتاپ‌ها و شرکت‌های واقع در کارخانه نوآوری آزادی به صورت داوطلبانه خون خود را  اهدا کردند. این کارزار که در دفتر روز اول برگزار شد، به همت استارتاپ دکترنکست و همکاری واحد مسئولیت اجتماعی علی بابا صورت پذیرفت.

برگزاری کارزار اهدای خون در کارخانه نوآوری آزادی به دعوت دکترنکست

سازمان هلال احمر تجهیزات و نیروهای متخصص این کارزار را تامین کرد و انجام فرآیند خون گیری را برعهده گرفت. بیشتر شرکت‌ها و استارتاپ‌های حاضر در کارخانه نوآوری برای اهدای خون داوطلب شدند و در نهایت 160 نفر ثبت نام کردند که این تعداد بیش از  ظرفیت اعلام شده از سوی سازمان انتقال خون برای دریافت خون در بازه زمانی اعلام شده بود. بیشترین درصد ثبت نام کنندگان از پرسنل علی بابا، جاباما و دکترنکست بودند. همچنین مدیرعامل‌های شرکت‌ها و استارتاپ‌ها و مدیر کارخانه نوآوری نیز خون خود را اهدا کردند. به پاس حضور داوطلبانه افراد برای اهدای خون، از سوی دکترنکست کد تخفیفی برای استفاده از خدمات آنلاین پزشکی، از جمله چکاپ و آزمایش در محل اعطا شد. علاوه بر این تمام شرکت کنندگان حاضر در این کارزار از سوی دکتران دکترنکست ویزیت شدند و پرونده پزشکی الکترونیک برای آنها تشکیل شد.

سعید طاهری مدیرعامل استارتاپ دکترنکست در رابطه با این اقدام مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: «هم‌راستا با مأموریت خود مبنی بر افزایش سطح سلامت جامعه و تسهیل فرآیند درمان، در این روز خاص تلاش کردیم تا با اهدای خون، به سهم خود در بهبود حال بیماران نقش داشته باشیم و مردم را نیز به اهدای خون تشویق کنیم.»

 به ‌علاوه این کارزار بهانه‌ای شد تا به‌عنوان بازوی سلامت گروه علی‌بابا، داوطلبان را به استفاده از نسل بعدی خدمات درمانی، یعنی خدمات پزشکی آنلاین و نسخه الکترونیکی آشنا و ترغیب کنیم. ما معتقدیم با توجه به قانون‌گذاری اخیر در حوزه پزشکی الکترونیک و اجباری شدن نسخه آنلاین، خدمات استارتاپی دانش‌بنیان همچون دکترنکست پاسخگوی مناسبی برای نیازها و چالش‌های این حوزه است. استفاده از هوش مصنوعی، جلسات آموزشی با پزشکان و بهره‌مندی از یک سامانه هوشمند، دستاوردهای ما برای یکپارچه‌سازی اطلاعات بیماران و تسهیل مسیر گذار از پزشکی سنتی به مدرن بوده است.»

بسیاری از پرسنل شرکت‌های کارخانه نوآوری به دلیل پایان وقت تعیین شده موفق نشدند خون اهدا کنند و بنا شد با هماهنگی سازمان هلال احمر روز دیگری نیز برای انجام این کار در نظرگرفته شود.

برگزاری کارزار اهدای خون در کارخانه نوآوری آزادی به دعوت دکترنکست

برگزاری کارزار اهدای خون در کارخانه نوآوری آزادی به دعوت دکترنکست

برگزاری کارزار اهدای خون در کارخانه نوآوری آزادی به دعوت دکترنکست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha