شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 340900

یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: از دوران‌های قدیم تاکنون از گیاهان دارویی مختلفی برای درمان حالت تهوع استفاده شده است.

خواص عجیب دارچین را بشناسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سارا تیموری اظهار کرد: دارچین رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم نگه می‌دارد.

وی ادامه داد: دارچین کلیه‌ها را گرم، ضعف کمر و پاها را از بین می‌برد و کم خونی را درمان می‌کند.

تیموری با اشاره به اینکه این ادویه معطر بهترین دارو برای دردهای عضلانی است، عنوان کرد: دارچین اثر آرام کننده و شاد کننده دارد و از بسیاری از داروهای آرام بخش بهتر است.  

این کارشناس گیاهان دارویی ادامه داد: اثر مهم دیگر دارچین پایین آوردن تب است و حتی امروزه دارچین را به صورت قرص و کپسول درآورده‌اند که به‌عنوان تب بُر به کار می‌رود، این گیاه رگ‌ها را باز می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی‌از خواص دارچین این است که باعث افزایش کارایی هورمون انسولین در بدن شده و در نتیجه بدن نیاز کمتری به این هورمون برای کنترل قند خون پیدا می‌کند.

تیموری افزود: برخی تحقیقات نشان دهنده تأثیر مثبت دارچین در کاهش فشار خون است.

این کارشناس گیاهان دارویی بیان کرد: دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد و آن تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌هاست و حتی می‌توان گفت که اثری مشابه پنی‌سیلین و آنتی بیوتیک دارد.

وی عنوان کرد: دارچین به علت داشتن اسانس و تانن، محرک و قابض است و به‌عنوان تقویت کننده عمل هضم غذا و جریان گردش خون به کار می‌رود و از آن برای رفع سوءهاضمه، به‌ویژه در مواردی که با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشکن استفاده می‌شود.

تیموری عنوان کرد: دارچین معده را تمیز و آرام و قوی می‌کند و از آن برای رفع سوءهاضمه، بویژه در مواردی که با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشکن استفاده می‌شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha