دستگاه ادرار یکی از دستگاه های حیاتی بدن است. در صورت بروز هر گونه بیماری و اختلال در عملکرد این قسمت از بدن بایستی به متخصص کلیه و اورولوژیست مراجعه شود.

برای درمان چه بیماری هایی به متخصص کلیه (نفرولوژیست) مراجعه کنیم؟

برای درمان بیماری های مربوط به کلیه و مجاری ادراری دو تخصص وجود دارد؛ متخصص کلیه (نفرولوژیست) و متخصص اورولوژی. این دو تخصص یک وجه تشابه دارند. هر دوی آن ها بر حفظ سلامت کلیه ها تمرکز می کنند. این دو شاخه از علم پزشکی مکمل هم هستند و حتی لازم است که برای درمان برخی از بیماری ها از خدمات ارائه شده توسط هر دو پزشک استفاده شود. در ادامه همراه ما باشید تا با تفاوت این دو تخصص و خدماتی که متخصصین در هر دو حوزه در اختیار بیماران قرار می دهند بیشتر آشنا شوید.

متخصص کلیه (نفرولوژیست)

متخصص کلیه وظیفه تشخیص و درمان بیماری هایی که بر عملکرد کلیه تاثیر می گذارند را بر عهده دارد. این افراد با بررسی عملکرد کلیه ها می توانند بیماری های مرتبط با این عضو را تشخیص بدهند و در ادامه برای درمان آن اقدام کنند. بیماری هایی که می توانند عملکرد کلیه ها را دچار اختلال کنند شامل دیابت، فشارخون بالا، کم خونی داسی شکل، بیماری های خود ایمنی و ... هستند.لیست پزشکان متخصص کلیه و مجاری ادراری شیراز در سایت پی جو میتوانید مشاهده نمایید.

برای درمان چه بیماری هایی به متخصص کلیه (نفرولوژیست) مراجعه کنیم؟

متخصص کلیه در زمینه تشخیص و درمان بیماری هایی که بر عملکرد کلیه تاثیر می گذارند فعالیت می کند.

بیماری هایی که توسط متخصص کلیه تحت درمان قرار می گیرند.

در مواردی که فرد دچار نارسایی حاد کلیوی باشد بیماری هایی مانند دیابت و فشارخون بالا عملکرد طبیعی کلیه ها را مختل می کند. در این شرایط متخصص کلیه بایستی بر تعادل مایعات و الکترولیت ها درون بدن نظارت داشته باشد و در صورت لزوم با درمان دارویی یا دیالیز بیماری را کنترل کند. در صورتی که نارسایی خیلی شدید باشد بایستی بیمار به جراح کلیه ارجاع داده شود تا با پیوند کلیه بیماری به طور قطعی درمان شود. همچنین اگر بیمار با هر یک از مشکلات زیر درگیر باشد برای درمان به متخصص کلیه ارجاع داده می شود.

  • عفونت کلیه و مجاری ادراری
  • تنگی شریان های کلیه
  • کلیه پلی کیستیک
  • نفریت بینابینی
  • گلومرولونفریت

متخصص اورولوژی

متخصص اورولوژی با شناسایی و درمان بیماری ها و اختلالات دستگاه ادراری سروکار دارد. دستگاه ادراری شامل کلیه ها، حالب، مجاری ادراری و مثانه است که نقش حیاتی و بسیار مهمی را در بدن ایفا می کند. هر گونه اختلال در عملکرد این قسمت از بدن باعث آسیب های جدی می شود. تخصص اورولوژی تشخیص و درمان بیماری های مربوط به اندام تناسلی مردان را نیز شامل می شود. جراحی بیماری هایی مرتبط با کلیه و مجاری ادراری مانند سرطان کلیه و پروستات، کیست کلیه، سنگ کلیه، سنگ میزنای و انسداد مجاری ادراری نیز در حیطه خدمات متخصصان اورولوژیست قرار می گیرد.متخصص ارولوژی در شیراز و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده نمایید.

برای درمان چه بیماری هایی به متخصص کلیه (نفرولوژیست) مراجعه کنیم؟

متخصص اورولوژی در زمینه شناسایی و درمان بیماری ها و اختلالات دستگاه ادراری فعالیت می کند.

چه بیماری هایی توسط اورولوژیست ها درمان می شود؟

بیماری های شایعی که زیر نظر اورولوژیست درمان می شود شامل:

  • مشکلات ادراری
  • عفونت مجاری ادراری
  • سنگ کلیه
  • بیماری های مربوط به دستگاه تولید مثل مردان
  •  مشکلات حالب ها
  • اختلال در عملکرد غدد فوق کلیه
  • نقص آناتومیکی کلیه

اگر به دنبال متخصص کلیه و اورولوژیست معتبر در شهر محل زندگی خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم به سایت پی جو مراجعه کنید. در این سایت یک لیست جامع از اسامی و خدمات پزشکان متخصص کلیه و اورولوژیست در سایر شهرهای ایران وجود دارد. شما به راحتی با مراجعه به این سایت می توانید پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha