یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

رگبار پراکنده باران و وزش باد در برخی نقاط کشور/دمای هوای اهواز به ۵۰ درجه رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای دامنه‌های شمالی البرز در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا دوشنبه هم در دامنه‌های استان مازندران، شرق تهران، غرب سمنان و خراسان رضوی انتظار تداوم رگبار و رعد و برق را داریم که گاهی همراه با وزش باد شدید است، ادامه داد: این رگبارهای موقتی روز سه‌شنبه هم در ارتفاعات مازندران و شرق تهران و همچنین ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال هرمزگان رخ می‌دهند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل شاهد وزش باد شدید هستیم که در مناطق مستعد گرد و خاک و طوفان شن را به همراه دارد و در این رابطه هشدار نارنجی هم منتشر شده است، اظهار کرد: برای نوار شرقی خراسان جنوبی و جنوب این استان هم این شرایط جوی پیش‌بینی می‌شود و هموطنان باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند چرا که سبب مخاطراتی از جمله کاهش دید و اختلال در تردد می‌شود و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به صنایع کشاورزی هم وجود دارد.

در نیمه شرقی کشورمان همچنان وزش باد شدید ادامه دارد

رفیعی افزود: فردا دوشنبه در نیمه شرقی کشورمان همچنان وزش باد شدید ادامه دارد و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هم در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند و احتمال خیزش گرد و خاک هم برای این استان‌ها وجود دارد. طی این مدت در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل هم شاهد افزایش نسبی دما هستیم.

آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران

وی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران اظهار کرد: تهران هم امروز آسمانی صاف و گاهی وزش باد را دارد و بیشینه دمای آن به ۳۷ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به دیروز با۲ درجه افزایش همراه است و کمینه دما هم امروز به ۲۵ درجه رسید و پیش‌بینی می‌کنیم فردا هم همین حداقل دما را در پایتخت تجربه کنیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: گرم‌ترین مرکز استان طی روز گذشته اهواز با ۵۰ درجه بالای صفر و پس از آن خرم‌آباد با ۴۴ و قم با ۴۱ درجه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha