یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

وزش باد در نوار شرقی و کاهش کیفیت هوا در غرب کشور/ هوا گرم‌تر می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲ روز آینده برای مازندران، شرق تهران، ارتفاعات سمنان و گلستان رگبار باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: طی روز چهارشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردیبل و طی روز پنجشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب انتظار رگبار موقتی و وزش باد و گردوخاک را داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه روز جمعه برای اغلب مناطق کشور آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی‌ می‌شود، افزود: طی ۲ روز آینده شاهد وزش بادهای شدید همراه با خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور هستیم.

گودرزی با بیان اینکه از روز چهارشنبه تا جمعه در نیمه غربی و بخش‌هایی از مرکز با وزش باد شدید و خیزش گردوخاک مواجه هستیم، اظهار کرد: از روز چهارشنبه شرایط برای تشکیل توده گردوخاک در شرق سوریه و عراق فراهم می‌شود و از این رو پیش‌بینی می‌شود آخر هفته خیزش گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا در نوار غربی کشور را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با افزایش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل رو به رو هستیم، در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و وزش باد و در شهرهای جنوبی استان باد و گردوخاک رخ می‌دهد و بیشینه دمای پایتخت به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha