چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 341090

استاد چشم‌پزشکی گفت:مهم‌ترین اثری که عینک آفتابی دارد این است که از رسیدن بعضی از طیف‌های نور ماورای بنفش به چشم که بسیار مهم هستند جلوگیری می‌کند.

عینک آفتابی بزنیم یا نزنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، احد صداقت، استاد چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این پرسش که «آیا باید از عینک آفتابی استفاده کنیم یا خیر؟»، اظهار داشت: مهم‌ترین اثری که عینک آفتابی دارد این است که از رسیدن بعضی از طیف‌های نور ماورای بنفش به چشم که بسیار مهم هستند جلوگیری می‌کند.

وی افزود: رنگ و نوع و مارک بودن عینک‌های آفتابی خیلی ملاک نیست، بلکه مهم این است که این عینک‌ها بتوانند از برخورد اشعه ماورای بنفش به چشم جلوگیری کنند؛البته دستگاه‌های مخصوصی وجود دارد که میزان کارایی یا عدم کارایی این عینک‌ها را بررسی می‌کنند.

استاد چشم‌پزشکی گفت: در کل توصیه می‌شود افراد در نور شدید و در مناطقی که نور مستقیم به چشم می‌رسد از عینک آفتابی استفاده کنند تا از آسیب به شبکیه و چشم جلوگیری شود. 

صداقت درباره عینک‌های پلاریزه عنوان کرد: این عینک‌ها فقط برای شغل‌های خاص مانند افرادی که در روزهای برفی اسکی کرده و یا در دریاها قایق‌سواری می‌کنند استفاده می‌شوند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha