جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 341155

سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش غلظت گردوخاک در نیمه غربی، مرکز، شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی طی امروز، از ورود توده جدید گردوخاک به کشور خبر داد.

 ورود توده جدید گردوخاک به کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز از غلظت گردوخاک موجود در نیمه غربی، نواحی مرکزی، شرق کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی کاسته می‌شود.

طی امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان،‌شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال استان‌های اردبیل،‌آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب،‌رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک روی می‌دهد. همین شرایط روز یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است و تنها روز سه‌شنبه در ارتفاعات شرقی هرمزگان در ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرَفتی همراه با رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

از بعدازظهر فردا و طی روز یکشنبه شرایط برای خیزش گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به استان‌های غربی کشور مهیاست. این پدیده باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در مناطق جنوبی، شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور می‌شود.

همچنین تا اواسط هفته آینده در اکثر مناطق کشور روند دما افزایش خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha