تحقیقات اخیر نشان می دهد که این ممکن است دلیل خوبی داشته باشد، زیرا به نظر می رسد سیر یک داروی بسیار موثر در برابر فشار خون بالا باشد. در واقع، برخی از مطالعات گزارش می دهند که این دارو به اندازه داروهای استاندارد کاهش فشار خون موثر است - با عوارض جانبی بسیار کمتر (منبع مورد اعتماد).

آیا مکمل های حاوی سیر ایمن هستند؟ 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین سیر سبزی‌ای است که از زمان‌های قدیم به‌عنوان یک داروی طبیعی برای کاهش فشار خون مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

یک مرور از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده (RCT) - استاندارد طلایی در تحقیقات - گزارش داد که مکمل‌های سیر ممکن است فشار خون سیستولیک و دیاستولیک (اعداد بالا و پایین یک مطالعه) را به ترتیب 6.7 و 4.8 میلی‌متر جیوه کاهش دهند، بدون اینکه عوارض جانبی جدی نداشته باشند. .

مطالعاتی که در این بررسی گنجانده شده بود، روزانه 188 تا 2400 میلی‌گرم مکمل پودر سیر یا عصاره سیر کهنه شده را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد و 8 تا 12 هفته طول کشید (4 منبع معتبر).

چندین بررسی اخیر دیگر از این نتایج پشتیبانی می‌کنند، با بسیاری از کاهش فشار خون از 2.5 تا 11.2 میلی‌متر جیوه پس از مصرف 600 تا 2400 میلی‌گرم پودر سیر در روز به مدت 8 تا 24 هفته (3Trusted Source، 5Trusted Source، 6).

قابل توجه است که اگرچه اثرات کاهش فشار خون سیر جهانی به نظر می رسد، اما در افرادی که فشار خون بالا دارند، در مقایسه با افرادی که فشار خون در محدوده نرمال دارند، بیشتر به نظر می رسد (منبع مورد اعتماد).

سیر ممکن است به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک تا 11.2 میلی متر جیوه کمک کند. در برخی موارد، مکمل‌های سیر ممکن است به اندازه داروهای استاندارد کاهش فشار خون مؤثر باشند و عوارض جانبی بسیار کمتری داشته باشند.

مصرف سیر چگونه منجر به کاهش فشار خون میشود؟

آلیسین، ترکیب فعال اصلی سیر، تا حد زیادی مسئول خواص سیر در کاهش فشار خون است.

تحقیقات نشان می‌دهد که آلیسین ممکن است از تولید آنژیوتانسین II، ترکیبی که مسئول افزایش فشار خون با سفت شدن یا انقباض رگ‌های خونی است، جلوگیری کند (منبع 1Trusted، 2Trusted Source).

با جلوگیری از تولید آنژیوتانسین II، اثرات آلیسین جریان آزادانه خون را آسان‌تر می‌کند و به نوبه خود فشار خون شما را کاهش می‌دهد.

همچنین به نظر می رسد آلیسین تولید یا در دسترس بودن سولفید هیدروژن و اکسید نیتریک را افزایش می دهد، دو ترکیبی که برای تنظیم سطح فشار خون بسیار مهم هستند (منبع 1Trusted، 7Trusted Source).

علاوه بر این، کارشناسان معتقدند که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی سیر ممکن است به توانایی سیر در کاهش یا جلوگیری از افزایش سطح فشار خون کمک کند.

آیا مکمل های حاوی سیر ایمن هستند؟

سیر بیش از 5000 سال است که برای پیشگیری و درمان بیماری ها استفاده می شود و گزارشات کمی در مورد عوارض جانبی وجود دارد .

تا به امروز، اکثر مطالعات نشان می دهد که مکمل های سیر بسیار ایمن هستند. شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده طعم یا بوی بدن است.

ناراحتی معده، گاز معده، رفلاکس یا درد شکم نیز تا حدودی شایع است، اما شکایات عموماً جزئی باقی می مانند .

سایر عوارض جانبی ممکن است شامل حساسیت، سردرد، خشکی دهان، سرفه، گرگرفتگی، زخم های دهان و خواب آلودگی باشد، اما این موارد نادر در نظر گرفته می شوند .

به نظر می رسد که عوارض جانبی هنگام خوردن مقادیر زیاد سیر رایج تر است، و زمانی که از مکمل های پودر سیر یا عصاره سیر کهنه استفاده می شود، کمتر رایج است.

مصرف زیاد سیر، چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق مکمل ها، ممکن است در صورت ترکیب با داروهای ضد انعقاد خون را رقیق کرده و خطر خونریزی را افزایش دهد. اگر در حال حاضر دارو مصرف می کنید، قبل از افزایش شدید مصرف سیر خود، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha