یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ کاهش نسبی دما از فردا و وزش باد شدید در تهران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق و همراه با وزش با شدید موقتی در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و غرب گیلان رخ می‌دهد و در برخی مناطق غرب و جنوب کشور شاهد پدیده گرو غبار هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز برای مناطقی از استان‌های تهران و البرز گرد و غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: فردا بارش ها علاوه بر آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل در سواحل دریای خزر تدوام دارد و در بخش هایی از خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی انتظار بارش را داریم و در مناطق مستعد شمال غربی کشور احتمال وقوع تگرگ وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای نوار شمالی کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود و دریای خزر مواج و متلاطم است، افزود: از بعدازظهر با رشد ابرهای همرفتی ، شاهد رگبار و رعدو برق پراکنده در جنوب سیستان و بلوچستان انتظار هستیم.

رفیعی با اشاره به اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی کشور با وزش باد همراه با کاهش نسبی دما درحدود ۵ تا ۷ درجه مواجه هستیم، اظهار کرد: از روز سه شنبه انتظار روند تدریجی افزایش نسبی دما را در این مناطق داریم.

وی ضمن بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه شنبه در منطقه زابل در شمال سیستان و بلوچستان سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند و خیزش گردوخاک و طوفان شن را به همراه دارد، توضیح داد: آب‌های جنوبی کشوربه ویژه خلیج فارس و دریای عمان طی پنج روز آینده را مواج و متلاطم است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: آسمان پایتخت امروز صاف است و بعد از ظهر وزش باد شدید برای آن پیش‌بینی می‌شود و در برخی ساعات غبار محلی رخ می دهد، بیشینه دمای امروز تهران۴۰ درجه بالای صفر است و با توجه به کاهش نسبی دما که در روزهای آتی خواهیم داشت،  بیشینه دما فردا در تهران۳۶ درجه بالای صفر و کمینه دما امروز به ۲۵ درجه بالای صفر می رسد و پیش بینی می شود فردا به ۲۱درجه بالای صفر برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha